Avatar billede degnens Juniormester
06. marts 2019 - 21:54 Der er 2 kommentarer

touchskærm vender sig hele tiden om

Jeg har en Sony Vaio computer med touch skærm. D.v.s. den kan lægge skærmen ned og fungere som tablet i stedet for laptop. Den har derfor også en funktion, at den kan rotere skærmbilledet, når man vender den om i tablet tilstand - ligesom en anden tablet, ipad eller mobiltelefon. Nu er den begyndt med jævne mellemrum - ofte i forbindelse med at jeg skifter mellem to forskellige programmer - selv at vende  billedet på hovedet. Jeg kan vende det om igen ved at trykke Ctrl+Alt+pil op. Men det er jo irriterende, at skulle gøre det hele tiden. Hvordan får jeg den til at holde op med det, evt. slå roteringsfunktionen helt fra, da jeg meget sjældent benytter tablet-funktionen og ikke rigtig har brug for rotations-funktionen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2019 - 23:29 #1
Der må stå noget i brugsvejledningen om dette. Jeg kan nemt sætte mig ind i hvor irriterende det må være.
Evt. kan du finde vejledning på nettet, når du har det præcise modelnummer og navn på maskinen.
Avatar billede fisherman54 Juniormester
07. marts 2019 - 03:41 #2
Gå ind i skærmindstillinger og slå rotationslås til, så er problemet løst. Det er vel egentlig kun på smartphonen at denne funktion har en betydning, efter min mening. Jeg har selv en Lenovo der både kan køre som PC og tablet, og har da' også skærmrotationen slået til uden problemer, men kunne snildt undvære det.