Avatar billede logbuilders Mester
08. marts 2019 - 18:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

billeder i mails

Ofte får jeg en mail fra en mobil med billeder som ikke kan betragtes umiddelbart - de fylder mere end skærmen kan vise.
Jeg må så copy paste dem over i mappen billederfor at se dem.

Det er et problem med både Outlook og Windows Live Mail i Windows 7

Er der en bedre løsning ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2019 - 18:28 #1
Normalt skal du jo alligevel gemme billederne et sted, det er jo ikke meningen du skal sidde og se på billeder i et mail program :)

Man kan nemt se billeder i preview vinduet på Thunderbird, som er et fremragende mailprogram. Du bør prøve det!

https://www.thunderbird.net/da/
Avatar billede logbuilders Mester
08. marts 2019 - 20:24 #2
Tak for komentar

I thunderbird har man det samme problem.

Der findes en del modne mennesker, som får mails fra børn og børnebørn som giver de anførte problemer.
De skal jo ikke og kan i de fleste tilfælde ikke copy og paste.
De vil bare se billederne.
Og for os andre vil vi jo ikke copy paste alle blot for at se eller gemme et bestemt billede.
At copy paste er besværligt idet overgangen fra billede til billede ikke er markeret når man scroller.
Og i min hustrus Outlook 2007 kan man overhovedet ikke copy paste.
Mange modne mennesker har det mailprogram.

Der må være en anden løsning  - jeg søger videre
Avatar billede logbuilders Mester
08. marts 2019 - 20:50 #3
Forklaring på problemet her

https://askleo.com/why_dont_pictures_show_up_in_the_emails_i_send_or_receive/

Hvis man sender fra en mobil skal men sende billederne vedhæftet !
og ikke som en del af teksten.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2019 - 22:26 #4
man skal ikke copy/paste billeder i en email.
de er en vedhæftet fil, og kan gemmes på computeren