Avatar billede scholes Mester
11. marts 2019 - 12:12 Der er 1 løsning

Trække data ud af PIVOT Tabel

Jeg har en PIVOT tabel, der linket op til vores ERP system, så den automatisk opdateres.  Jeg kan ikke hente data direkte fra kilden, hvorfor jeg skal hente data fra PIVOT tabellen.

Jeg vil gerne tal fra en kolonne, der er dynamisk eftersom den flytter sig, når en en måned starter.
Kolonnen hedder "total"

Samtidig har en rækker med forskellige produktgrupper.

Jeg skal bruge en formel, der giver mig tallet fra  "total" (kolonne) ud fra den ønskede produktgruppe (række).

Fx. "Total" er nu i kolonne K.
      Produktgruppen i række 6 (produktnavn står i C6 - tallene kommer derefter horisontal fra D6 til K6).

Når næste månedstarter står mit "total" i kolonne L , måneden efter i kolonne M osv.

Produktgrupperne forbliver altid samme række...
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. marts 2019 - 14:08 #1
Brug den funktion der (på engelsk) hedder GETPIVOTDATA.