Avatar billede RikkePrikke Seniormester
14. marts 2019 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammentæl den samme celle adresse fra flere forskellige ark

Jeg har søgt rundt på mange spørgsmål, men ikke fundet svar.

Jeg har en udfordring med en projektmappe med (PT) 13 ark. Hvert ark har forskellige numre (2551, 2476, 2465 osv.) altså uden system, da det er numre på projekter.

Jeg har et hovedark, hvor jeg skal samle en masse tal.
F.eks: alle tal i celle F9 i hvert ark skal lægges sammen. Jeg kan godt sidde og klikke + og ind på hvert ark og+ igen osv. men jeg har virkelig mange celler som skal samekoples, så jeg tænker at der er en nemmere løsning?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Vh Rikke
Avatar billede sdh Mester
14. marts 2019 - 13:00 #1
Lav to ark der hedder henholdsvis Start og Slut med samme grunddata som i de øvrige ark.

I total arket angive du så en formel der summere alle ark der ligger mellem Start og Slut arket.
Eksempelvis:

=SUM(Start:Slut!B3)

Metoden er dynamisk så ønsker at summer på et andet udsnit af ark så flytter du bare disse ind mellem Start og Slut arket.

Håber det giver mening.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
14. marts 2019 - 13:10 #2
Fantastisk :)
1000 tak for hjælpen
Avatar billede sdh Mester
14. marts 2019 - 13:12 #3
Det var så lidt:-).
Avatar billede ebea Ekspert
14. marts 2019 - 14:10 #4