Avatar billede PBChristensen Juniormester
04. marts 2019 - 08:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk sum fra flere ark

Hej,

Jeg kan ikke rigtigt få min formel+ til at fungere korrekt, når antallet af ark varierer...

Jeg skal ganske enkelt have summen fra celle F32 på samtlige ark udover 'forsiden'. Akene er navngivet: "Forside", "Ark1", "Ark2" og fortløbende.

Når jeg skriver følgende formel, så fungerer det, men dén er ikke dynamisk:

=SUM('Ark1:Ark3'!F32)

Da antallet af ark vil skifte, har jeg forsøgt med følgende, men den skriver #REFERENCE!...

=SUM(INDIREKTE(SAMMENKÆDE("'Ark1:Ark";ARK.FLERE()-1;"'!F32");1))

Kan I hjælpe mig med hvad der er galt med formlen? - Jeg bruger excel 2016
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. marts 2019 - 08:50 #1
=SUM('*'!F32)
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2019 - 08:52 #2
Din formel, =SUM('Ark1:Ark3'!F32), er egentlig god nok. Du skal blot lave 2 ark (kald dem f.eks. start og slut), og lade dem være dem der omkranser dine dynamiske ark. Så kan du tilføje og fjerne Ark, uden problemer, imellem de 2 Ark.
Et eks. herunder.
https://www.dropbox.com/s/row6djrdravlrdm/dynamisk-sum.xlsx?dl=0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. marts 2019 - 08:55 #3
=SUM('*'!F32)
Hvis du indsætter nyt ark virker den ikke før du indtaster formlen forfra igen.
Avatar billede PBChristensen Juniormester
04. marts 2019 - 11:05 #4
Tak for jeres input!!

Begge dele virker, men xl-entusiast er ikke dynamisk.

Ebae's forslag er bare helt perfekt! :)
Avatar billede ebea Ekspert
04. marts 2019 - 11:23 #5
#4 - Du er velkommen ;-)