Avatar billede Frede1998 Praktikant
15. marts 2019 - 09:31 Der er 6 kommentarer

Paragraftegn på macbook pro...

Hej, jeg har en macbook pro 2009. Til venstre for 1-tast er både vist paragraf- og dollartegn. Men tegnene ><≤ bliver vist ved brug i stedet for.
Derfor er mit spørgsmål, er der en anden måde at lave paragraftegnet, eller er det muligt at ændre tastens funktion, så jeg kan få paragraftegnet? (Istedet for de krokodillenæb)
På forhånd tak...
15. marts 2019 - 10:36 #1
Den bør skrive "§" ved at holde shift inde og klikke på knappen med dollartegn og paragraftegn. Virker det ikke for dig?
Avatar billede Frede1998 Praktikant
15. marts 2019 - 10:39 #2
Nej der kommer ´´>´´ i stedet..
Avatar billede egonspock Seniormester
15. marts 2019 - 10:49 #3
Så er det nok sat op til et andet tastatur. Gå i Sytemindstillinger->Tastatur og vil Indtastningsenheder. Der kan man se hvordan tastaturet er sat op og evt. sætte flere til. Måske står dit til amerikansk, og det burde måske stå på dansk eller lignende. Slå også Vis tastaturmenu til, så får du nogle gode værktøjer under flaget i menuen øverst til højre.
Avatar billede Frede1998 Praktikant
15. marts 2019 - 10:55 #4
Den er sat op til dansk tastatur....
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2019 - 11:58 #5
prøv alle taster igennem - med og uden Shift. Hvis den ligger et andet sted, så skift til fx usa-tastatur, luk helt ned, start og indlæs dansk tastatur igen. Med lidt held, så er filen på plads.
Hvis § ikke findes, så er der måske knækket en leder under tastatur - evt kobl et ekstern på, og se om det virker med §, hvis ja, så er dit defekt.
Avatar billede Frede1998 Praktikant
15. marts 2019 - 12:31 #6
Hmm. okay mange tak for hjælpen.