Avatar billede Jimmi Praktikant
18. marts 2019 - 10:37 Der er 10 kommentarer

Skal bruge en pc!

Hej.. jeg leder efter en billig computer til mine 2 drenge på 7år.
De skal bruge den til fortnite og roblox👍
Ved ikke om det kan lade sig gøre at købe et komplet sæt for omkring 2000kr

PS. Har desværre absolut ingen viden om computere...
Avatar billede Mikael Ekspert
18. marts 2019 - 10:54 #1
Citat ;)

Hvad er minimumskravene til Fortnite Save The World?

Når vi går gennem tidlig adgang, vil disse minimumskrav ændres til at omfatte flere hardwareindstillinger. Hvis dit system ikke opfylder disse krav, skal du sørge for at tjekke tilbage, da vi forbedrer vores optimering.

Anbefalede systemkrav:
Nvidia GTX 660 eller AMD Radeon HD 7870 ækvivalent DX11 GPU
2 GByte VRAM
Kerne i5 2,8 Ghz
8 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bit + Mac OSX Sierra (10.13.6+)

Minimum systemkrav:
Intel HD 4000 på pc eller Intel Iris Pro 5200 på Mac
Core i3 2,4 Ghz
4 GByte RAM
Windows 7/8/10 64-bit + Mac OSX Sierra (10.12.6+)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2019 - 10:57 #2
Du får stort set intet PC for kr. 2000,-

En Billig PC fra Bilka vil muligvis leve op til minimumsspecifikationerne for Fortnite, men dine drenge vil lynhurtigt stoppe med at spille, fordi det hakker (lagger) voldsomt på så lille en PC.

Vent hellere et års tid, og spar 5-6000,- op - og så er du stadig i den absolut laveste prisklasse for en gamerPC (og langt fra, hvis det er en bærbar - der skal du lægge 3-4000,- oven i)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2019 - 11:02 #3
For at hjælpe med anskuliggørelsen, så se dette link:
https://froggaming.dk/produkt/first-gaming-pc/
PC til 3200 - d.v.s. prisen stiger til over 4000,- for at få den leveret med Windows 10 installeret. Og alligevel tydeliggøres det at den kun dårligt spiller Fortnite.
Oven i prisen skal du finde tastetur, mus og skærm, hvilket som minimum lægger 1500-2000,- oven i prisen.

Se evt. også Elgigantens udvalg: https://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/CC_ViewSellerPage-Start?SellerURLName=Elgiganten+outlet+dk&SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryNameLevel2%3DGaming%2B__%2BGaming%2Bstation%25C3%25A6r%2BPC%26online%3D1%26Sellers%3DElgiganten%2Boutlet%2Bdk&SortingAttribute=ProductListPrice-asc&select-sort-refine=ProductListPrice-asc

Men igen - oven i kommer skærm, tastetur og mus...
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2019 - 11:19 #4
Enig med de andre, 2000 kr? Det kan du godt opgive før du overhovedet begynder at overveje det. Det kan ikke lade sig gøre.

Hvis det kun er nogle få spil, kan det nok betale sig at overveje en spillekonsol i stedet. De bliver som regel hurtigt dyrere end en pc hvis man vil have mange spil, men er det nogle få, kan det måske bedre betale sig. Og det er i hvert fald muligt at få en for ca 2000 kr.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2019 - 11:27 #5
denne bærbar kan klare opgaven, og den har gamer grafikkort
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-Legion-Y530-15ICH/2684054
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2019 - 11:40 #6
Men 8000 er også en liiille smule over budget her.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2019 - 14:58 #7
#5 Haha.

"Jeg leder efter en bil til 15-20 000."

"OK, den her er fin:
https://www.dba.dk/ferrari-california-43-f1/id-504702398/ "
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. marts 2019 - 15:01 #8
Der har været nogle stykker her på Eksperten, der gerne ville sælge deres brugte pc. Måske en løsning...?
Avatar billede Jimmi Praktikant
18. marts 2019 - 17:14 #9
Tak for svar👍
Er der nogen som har noget tilsalg..?
Tænker det kun kan være billigere end i butikkerne..
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2019 - 17:19 #10