Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 12:04 Der er 8 kommentarer

Nyt bundkort

Hejsa Alle i kloge mennesker.

Jeg har et problem som jeg håbede på at I kunne hjælpe mig med.

Jeg har for nylig skiftet bundkort, og det giver nu nogle problemer med at spille lan sammen med min søn.

Førhen hed min ip 192.168.xxx.117, efter ændret bundkort heder den nu 192.168.xxx.111. Dette gør nu at mine computere ikke kan se hinanden. Når jeg opretter en server f.eks i Minecraft, så kan min søn ikke se min server og visa versa.

What to do?

Mvh
Kenneth
Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 12:30 #1
Nå... Kan åbenbart ikke redigere i opslaget. Men jeg mener jo ikke at det skulle være et problem siden vi sidder på det samme  LAN, men af en eller anden grund kan vi ikke se hinanden. Jeg plejede også at dele musik til min mac, men dette kan heller ikke lade sig gøre mere.

BTW: Den computer jeg taler om kører win 10.
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. marts 2019 - 12:56 #2
Du har aktiveret deling i netværk og delings center  ? og at det er et privat netværk ?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2019 - 12:56 #3
#1 gå ind i din router og sørg for at dhcp uddeler numre
#2 sørg for at begge computere er på samme net, med samme subnetmaske

#3 det har ikke en skid med bundkort at gøre. det er dine IP indstillinger på netkort.

hvis du ikke kan få det til at virke, så brug en fast IP på hver maskine, og slå dhcp fra
Avatar billede Pedersen67 Novice
23. marts 2019 - 14:40 #4
hvilken version af windows 10 har du installeret
hvis det er den nyeste (v1809) så er smb1.0/cifs fildeling som standard deaktiveret
har selv haft samme problem efter instalation af v1809 kunne jeg ikke se andre
computere i mit netværk.
after aktivering af smb1.0 virkerde det igen

https://ibb.co/0VNk8zC
Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 18:46 #5
Dhcp uddeler numre. Slår jeg den fra er ingen af computerne på net.

Begge Computer er på samme netværk og subnet masken er den samme.

Versionen er 1809, og SMB 10. er slået til.
Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 18:46 #6
jeg kan ikke pinge frem eller tilbage
Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 18:53 #7
Skal dog siges at jeg kan pinge min mac, der også er tilsluttet samme netværk. Men kan dog stadig ikke share musik via de to computere, som jeg ellers kunne.
Avatar billede majorkrabbe Novice
23. marts 2019 - 18:55 #8
Glem den sidste kommentar. Der kom lige hul til iTunes sharing mellem Mac og min pc.