Avatar billede chrcms Novice
25. marts 2019 - 15:13 Der er 6 kommentarer

Microsoft Dynamics NAV er ved at løbe tør for systemressourcer.

Hej Alle

Vi har Dynamics NAV 2017 v. 10.0.22286.0 sammen med Continia til scanning af faktura (regnskab). Vi oplever at  systemet løber tør for ressourcer hele tiden selvom der er massere af ressourcer fri både på pc'en og på appserveren som kører NAV. Det kører på terminal servere

Der kommer den her besked:

Microsoft Dynamics NAV
---------------------------
Microsoft Dynamics NAV er ved at løbe tør for systemressourcer. Luk alle ubrugte Microsoft Dynamics NAV-vinduer nu for at forhindre, at data går tabt.

Er der andre som har lignende problemer eller oplevet at de får denne her fejl, Nogle hurtigt google søgning giver samme problemer andres steder, men ingen umiddelbare løsninger.

Alt hjælp er værdsat
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 15:30 #1
sæt din vurtuelle ram til 32768 mb, nu har du 32gb ekstra ram
fast størrelse: minimum 32768, maximum 32768
Avatar billede chrcms Novice
25. marts 2019 - 15:43 #2
Serveren kører med 32GB RAM på nuværende tidspunkt og har ca. 50 frie . Den har også 8 x vCPU E5-2667 @ 3,2GHz hvor af den bruger <10%
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 15:50 #3
det er muligt, men jeg har et eksempel: jeg har 16gb ram og lavede video i adobe premiere uden problemer. så en dag vil den ikke pga ram, og det var uanset hvad, den ville ikke engang rendere et enkelt billede med en lyd på, så satte jeg virtuel ram til, nu ville den.

derfor, prøv
Avatar billede chrcms Novice
25. marts 2019 - 16:17 #4
Jeg prøver og så ser vi hvad der sker. Det kræver en genstart af serveren og den er sat til i nat kl. 02
Avatar billede Camille Praktikant
02. maj 2019 - 08:53 #5
Virkede det? Vi oplevede det samme i går.
Avatar billede chrcms Novice
02. maj 2019 - 10:43 #6
Det virkede desværre ikke, vi fik den hævet og det havde ingen effekt.
Nu skifter vi faktisk hosting her pr. 1/7 og så håber vi at det måske afhjælper problemet.