Avatar billede Klaus W Guru
12. april 2019 - 17:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå tomme celler

Hej
Jeg har en formel jeg simpelt hen ikke fatter hvorfor den ikke fungere.

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(C3>0; Optælling;1); "")

Det den skal gøre er at kikke i arket ”Bestilling” og hvis der i kolonne C står et tal der er større end 0, skal den trække teksten der står i kolonne A med over fra arket ”Optælling, til arket ”Bestilling”, og dette skal være så der ikke er nogle tomme celler i mellem.
Håber det giver mening.
På forhånd tak
Klaus W
Avatar billede kim1a Ekspert
12. april 2019 - 17:35 #1
Det må skulle være:
=hvis(hvisfejl(lopslag(C3;Optælling;1;falsk);0)>0;lopslag(C3;Optælling;1;falsk);0)

Du kan ikke lave opslaget ved at sætte din hvis sætning direkte.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. april 2019 - 18:50 #2
Fatter ikke helt hvad du vil!!

tror du har en vare som du vil vide hvor mange du har af når bestillingen og lager ligges sammen!! Kun vare du har nogle af skal findes i bestilling!!

Oplælling
A                B              C            D
Varenavn                    antal  =Hvis.fejl(Hvis(C1>0;Loopslag(A1;Bestilling;1);"");C1)

Bestilling
A                B              C
Varenavn                    Antal

Jan
Avatar billede Klaus W Guru
12. april 2019 - 20:15 #3
Nu skal jeg prøve at forklare mig, i optællings ark er der værdiger om jeg mangler varen eller ej. Hvis der står et 1 tal i kolonne F i dette Ark, skal de informationer der  står i kolonne A i samme Ark overføres til et Ark der hedder "Bestilling".
Men varene i Arket "Bestillinger" Skal står efter hinanden ikke med mellem rum, selv om de gør det i optællings ark,jeg hat prøvet denne formel men den dutter ikke,
Håber det gav lidt mere mening.

KW
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. april 2019 - 21:46 #4
Der skal en Matrix-formel til og dem har jeg ikke helt styr på så..........

Jan
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. april 2019 - 07:22 #5
Avatar billede Klaus W Guru
18. januar 2020 - 17:11 #6
Hej xl-Enthusiast jeg glemt hvis lige at sige tak for denne løsning :-)

KW