Avatar billede agentjacob Praktikant
13. april 2019 - 09:42 Der er 2 kommentarer

Forbindelse til AFP shares via SSH-tunnel fejler, men har virket tidligere

Jeg har tidligere kunnet tilgå mine AFP shares på min Synology NAS via en SSH-tunnel, men nu virker det pludselig ikke længere.

Jeg laver min SSH-tunnel med et program der hedder Secure Pipes (nemmere for mig i praksis, hvis ellers det virkede)

Jeg kan stadig få det til at virke, hvis jeg laver min SSH-tunnel i Terminal via kommandoen "ssh -f user@ddns-domain -p 12345 -L 15548:localhost:548 sleep 60"
12345 står i stedet for min egentlige SSH-port

Når jeg skriver det, og så bruger "connect to server" i Finder til at forbinde til afp://localhost:15548, så virker det perfekt.

Men når jeg laver min tunnel via appen Secure Pipes, så virker det ikke længere (det har tidligere virket)
Appen siger, at tunnelen er etableret, men når jeg forsøger at "connect to server", så fejler det.
Fejlmeddelelsen er noget så hjælpsomt som

"There was a problem connecting to the server "localhost"
Check your server name or IP address, and then try again. If you continue to have problems...

Er der nogen der ved, hvordan jeg kan teste, hvad forskellen på de to tunneler er? Eller hvordan man eventuelt kan tjekke om tunnelen rent faktisk er der overhovedet.

Jeg har en masse screenshots, men det ser ikke ud til man kan uploade dem her. (ret mig endelig hvis det er forkert.)

Jeg håber det giver mening, men ellers skal jeg gerne uddybe
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2019 - 17:16 #1
det kan næsten kun være en port der ikke er åben.
prøv at bruge en ekstern portscanner.
https://www.portcheckers.com
Avatar billede agentjacob Praktikant
13. april 2019 - 22:00 #2
Min SSH-port er åben (jeg har skiftet den fra standard 22), men jeg bruger umiddelbart den samme port når jeg bruger Secure Pipes (den kan man finde her https://www.opoet.com/pyro/index.php) og på kommandolinjen. Og som sagt virker det på den ene måde, og ikke på den anden.

Der er vel ikke andre porte end SSH-porten der skal være åben? Det tænkte jeg var ideen med at have en tunnel, men hvis der er andre porte der bør være åbne, så sig endelig frem, så tester jeg det fluks.

Secure Pipes siger i øvrigt, at tunnelen får succesfuld forbindelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal teste det bortset fra ved at forbinde til mine afp-shares, som kun virker på den ene måde.

Er der et sted jeg kan se en mere detaljeret log over, hvad der går galt, når Finder ikke kan forbinde til serveren?