Avatar billede tuna Novice
20. april 2019 - 11:21 Der er 5 kommentarer

Passiv harddisk på mac, hvordan gør jeg den aktiv?

Jeg bruger en harddisk til "time machine" på Mac Air, men min eksterne harddisk fungere ikke som normalt; Jeg kan ikke finde den i Finder eller bruge den til sikkerhedskopiering, kan kun finde den i Diskværktøj, hvor der står den er passiv. Når jeg tager den ud af computeren, siger den også at jeg ikke har skubbet den ud rigtigt. Jeg har prøvet at gøre den aktiv i diskværktøj og brugt "førsthjælp" - værktøjet, men det er som om det ikke fungere. Nogen, der har en idé til hvordan jeg løser dette?
Tak på forhånd!
Avatar billede Anders Seniormester
20. april 2019 - 12:16 #1
I diskværktøj kan du gøre det.

Men jeg tror ikke det er hvad problemet er, det lyder somom den enten er død eller at der er sket en formateringsfejl. Har du prøvet at formatere den (slette) igen?
Avatar billede tuna Novice
20. april 2019 - 13:00 #2
Harddisken lyser og man kan høre den arbejder og den er connected til computeren, så er den vel ikke død? Hvordan formatere jeg den?
Avatar billede Anders Seniormester
20. april 2019 - 14:02 #3
Det kan den let være. Hvis den er passiv og arbejder er der noget helt galt.
Du gør det i diskværktøj.
Avatar billede PDAU Praktikant
04. maj 2020 - 08:55 #4
Jeg har samme fejl, og kan ikke gøre disk aktiv via diskværktøj, og der er ikke mulighed for at formatere, og alt andet giver denne fejl Kunne ikke aktivere “FreeAgent Drive Mac”. (com.apple.DiskManagement.disenter fejl 0.), er der noget at gøre, eller skal jeg kassere Disken og derved midste mine sikkerhedskopier :-( og købe en ny ?
Avatar billede tuna Novice
05. maj 2020 - 11:49 #5
Det endte med at jeg sendte den til reparation, men de sagde at den var ødelagt og at de kunne gendanne filerne for 1500 kr. (de penge ville jeg ikke bruge på det). Så jeg købte en ny.