Avatar billede Bjarne BM Novice
22. april 2019 - 19:59 Der er 9 kommentarer

Brugt Macbook Pro - kan ikke indlæse styresystem

Hej, vi har fået en brugt macbookpro fra 2011. Den tidligere ejer har renset den som han siger men vi kan ikke få den op at køre. Har prøvet at starte op med cmd+R....og kommer så til en Meny hvor der kan vælges gendan time mashine sikkerhedskopi,.,,,eller geninstaller mac os x (indstil og installer ny kopi af Lion), få hjælp til internettet, diskværktøj...

Vi har oprettet en partitop, men når vi prøver at geninstallere mac os, skal der logges ind på Apple.....det gør vi, men får meddelelsen, “dette emne er midlertidig utilgængeligt”..

ham vi fik den af siger han ikke havde noget disk til den da han købte den.

Serienummer c02f9nemdf8x

Hvad skal vi gøre for at få apps osv.....???

Vh
Avatar billede Bjarne BM Novice
22. april 2019 - 20:00 #1
Partitop= skulle stå partition 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2019 - 20:07 #2
kontakt sælger og få ham til at installere et 'tomt' styresystem - eller returnere beløbet.
Avatar billede Bjarne BM Novice
22. april 2019 - 20:13 #3
Altså sælger havde også købt den brugt, og har slettet alt inden vi fik den......hvordan kan han det ? Ja beklager jeg har ikke forstand på det;)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2019 - 20:50 #4
Han har så ikke slettet alt, for så ville den kunne få en ny bruger.
Avatar billede KHN Guru
22. april 2019 - 21:22 #5
Her - hvad sælger skal gøre ved salg af Mac:
https://support.apple.com/da-dk/HT201065
Avatar billede KHN Guru
22. april 2019 - 21:24 #6
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2019 - 21:31 #7
Du skal starte op med Alternativ-Command-R, så installeres nyeste version af MacOS, der kan køre på denne MacBook Pro. (Ifølge serienummeret er det en i7 processor)

Følg denne anvisning
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Har en enkelt gang oplevet problemer med installation grundet forkert systemdato.
Hvis det lille batteri (CMOS) eller den kapacitor, der skulle holde strøm for systemdato er fladt, så kan datoen forhindre geninstallation af MacOS. Du skal så i Terminal indsætte korrekt dato.

Du kunne også overveje at købe en SSD disk, så bliver den faktisk rigtig god.
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2019 - 21:48 #8
Din model skulle kunne køre "High Sierra"
https://support.apple.com/kb/SP765?locale=da_DK
Avatar billede Bjarne BM Novice
22. april 2019 - 23:39 #9
Tak jeg forsøger i morgen;)......jeg ser den allerede har en ssd hd installeret;)