Avatar billede Bordeaux Juniormester
22. april 2019 - 23:05 Der er 11 kommentarer

Harddisk disconnecter

Hej, jeg købte en HDD til min stationære pc.
Problemet er at lige siden jeg købte den har den drillet med at disconnecte hvorefter den connecter lige efter igen (PC'en siger dung dung, dung dung og Mappen til drevet bliver åbnet).

Det er lidt random hvornår det sker. Det kan ske selvom jeg ikke bruger noget fra drevet. Men det sker oftest når jeg gør. Det eneste konsistente tidspunkt er når jeg har prøvet at installere specifike spil som Fifa og Destiny 2.

Jeg har prøvet at bytte rundt på mine SATA stik og sætte SATA stikket i en ny port uden held.

Er det min HDD den er galt med eller kan det være noget andet såsom min driver eller at jeg kun kører på en 400W PSU ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2019 - 08:49 #1
Sæt strømstyring så Windows ikke må lukke for harddisken.  Sæt den til høj ydelse og gennemgå de avancerede indstillinger derinde.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
23. april 2019 - 16:06 #2
Ok den var sat til 20 min så det har muligvis været problemet. Nu må vi se :)
Avatar billede Bordeaux Juniormester
23. april 2019 - 16:07 #3
2 sek efter jeg ændrede den til aldrig at gøre det og skrev dette gjorde den det igen :/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2019 - 16:13 #4
Har du genstartet pc efter du ændrede?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2019 - 16:28 #5
Eneste gang jeg har haft et lignende problem holdt det op efter udskiftning af de kabler der fulgte med bundkortet!
Avatar billede Bordeaux Juniormester
23. april 2019 - 16:31 #6
Har prøvet at genstarte stadig uden held. Tror ikke det virker for den var sat til "Sluk harddisk efter at have været inaktiv i 20 minutter" Det er mest når jeg prøver at bruge harddisken at den fucker.
Jeg købte et helt nyt Sata kabel med drevet, er det nogle andre kabler du tænker på?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2019 - 16:36 #7
Jeg kan kun fortælle hvilket hjalp for mig og ja Sata kabler af en høj kvalitet.og der er virkelig kvalitets forskel der skrives at de medfølgende kun er sikre til 300
Avatar billede Bordeaux Juniormester
23. april 2019 - 16:38 #8
Dog sker der intet med min SSD. Selvom jeg har prøvet at bytte rundt på deres kabler.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
24. april 2019 - 14:54 #9
Stadig ingen med en løsning :/ ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2019 - 16:12 #10
Har du mulighed for at teste den på anden stationær?
Gør den det samme her kunne problemet måske være disken.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
24. april 2019 - 20:03 #11
Hmm ikke lige nu. Kan måske få en ven til at teste den på et tidspunkt