Avatar billede jarlja Forsker
29. april 2019 - 17:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad kræver det af en hdd for at kunne optage 4 til 8k

Skal den kunne noget?
Og en USB flashdisk på 64 til 128 GB. Hvad med dem.

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2019 - 17:50 #1
4x så meget plads som 4K
Avatar billede eurositi Ekspert
29. april 2019 - 18:51 #2
USB-overførselshastigheden til harddisken skal i hvert fald mindst svare til bitraten på optagelsen - ellers taber den frames.

Hvis optagelsen skal være i et ukomprimeret format (til redigering), kan en 2 Tb harddisk rumme mellem 12 og 24 minutters optagelse i 8K med 60 FPS. Se evt. her:
https://www.astrodesign.co.jp/english/product/hr-7512-c
... Så i ukomprimeret optagekvalitet ville din 128 gb flashdisk kunne rumme en fjerdedel af dette - altså 3 - 6 minutter. En 64 gb disk det halve.

Medmindre det er til professionel brug og prisen ikke spiller den store rolle, ville jeg glemme alt om 8k lige nu. Hvis du kan optage i 10-bit 4K, har du allerede optimal kvalitet ift. det bedste almindeligt tilgængelige afspilningsudstyr.
Avatar billede jarlja Forsker
29. april 2019 - 23:07 #3
Hold da op wow. 😁 Og tak