Avatar billede Uvanga Ekspert
02. maj 2019 - 15:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Selfie spejlvendt - hvorfor?

Jeg har prøvet at tage selfie med forskellige smartphones. Selfie er altid spejlvendt. Er der en forklaring på dette, eller kan det indstilles på telefon?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2019 - 15:37 #1
Fordi folk er vant til spejle og ville blive forvirrede af andet, plus folk genkender sig selv bedre i spejlbilleder end på et normalt billede - igen fordi det er sådan de ser sig selv mest.

Og på standard Android camera-app kan du nemt slå det fra i indstillinger, ja. Jeg aner ikke med iOS og andet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
02. maj 2019 - 17:18 #2
Ok så har jeg en forklaring. Jeg har også fundet Mirror Mode on/off.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2019 - 20:36 #3
Jeg vil give Uvanga ret - det er pisse irriterende med tattoos, der er spejlvendte (og at jeg får skilning i den forkerte side)
Avatar billede INK Ekspert
02. maj 2019 - 22:43 #4
På en iPhone er det et spejlbillede på skærmen, men selve fotoet er korrekt efterfølgende.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. maj 2019 - 12:48 #5
På de sidste to mobiler, jeg har haft (begge Huawei), er jeg, første gang jeg tog et billede med frontkameraet, blevet spurgt, om jeg vil gemme det spejlvendt (altså som jeg ser det på skærmen, når jeg tager billedet) eller normalt.

På Snapchat kan man dog tilsyneladende kun få den til at gemme billeder taget med frontkameraet spejlvendt, hvilket er pænt irriterende, når man tager billeder af et eller andet med tekst eller tal. En af mine venner, som ellers ser normal ud, er åbenbart ikke så symmetrisk i ansigtet. I hvert fald ser han altid meget mystisk ud, når han har taget en selfie med frontkameraet :-)