Avatar billede flatcoat Novice
05. maj 2019 - 19:15 Der er 5 kommentarer

Ændre bruger ID på smartphone

Jeg har arvet en smartphone og vil ændre bruger ID. hvordan gør man?
Avatar billede INK Ekspert
05. maj 2019 - 19:41 #1
Du må nok give os lidt flere oplysninger.
Er det en iPhone eller en Androi?
Har tidligere bruger logget ud af diverse konti?
Osv. osv.
Avatar billede flatcoat Novice
05. maj 2019 - 21:23 #2
Det er en Androi, tidligere bruger har alle data på mobilen, men blot fjernet sim kortet.
Når jeg går ind på eks. mobilbank, står tidligere ejers bruger ID.
Hvad skal jeg gøre for at slette det og oprette det bruger ID jeg har fået af banken.
Avatar billede sd8220 Seniormester
05. maj 2019 - 21:37 #3
Det mest oplagte må være at nulstille telefonen til fabriksindstillinger og begynde helt forfra med at opsætte den, hentede de ønskede applikationer og logge ind i dem og telefonens præ-installerede programmer, så den opsættes til dig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2019 - 22:13 #4
Den tidligere ejer og du selv har kun én ting at gøre - gendan telefonen.

Det er da lidt uhyggeligt at man kan finde på at overdrage sin telefon til en anden, uden at slette data først... - det er forhåbentlig foregået ven og ven imellem - ellers er det brud på GDPR - om end vel brudt af "ejer" selv...

Den skal gendannes - du skal overhovedet ikke overveje at genbruge noget af det der ligger på den. Ind i indstillinger, ned i bunden hvor der er noget om "System" - herunder bør du kunne finde en "Nulstil" menu, som du kører igennem.

Under gendannelsen får du mulighed for at taste dit eget Google ID ind, eller lave nyt - som så vil komme til at passe til dig og dine apps, valg m.m.
Avatar billede flatcoat Novice
06. maj 2019 - 08:11 #5
Tak for de gode råd - ja, det er en mobil jeg har arvet fra min mand. Jeg vil nu gå frem efter Jeres gode råd. Tak for assistancen. Mvh,