Avatar billede Psykochicken Novice
08. maj 2019 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vælg iframe src fra stifinder

Jeg har en html-side med en iframe.
Iframe src hentes via en menu (en simpel liste med links).
Jeg vil gerne have at brugeren via menuen selv får lov at vælge iframe src direkte fra stifinderen. Hvordan gør man det ?
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2019 - 15:17 #1
Det kan du ikke. Ikke i browser-Javascript i hvert fald, så skal du over i at lave en NodeJS GUI, f.eks. med Electron.

Browser-Javascript tillader ikke at du læser en sti fra brugerens computer. Du kan bruge en <input type="file"> til at vælge en fil, men du kan ikke få lov at læse filen eller filstien fra Javascript, du kan kun få filnavnet.

Alternativet er at bruge noget backend-kode til at uploade denne fil og så vise den i en iframe. Det kan lade sig gøre, men virker ikke helt som hvad du ønsker.
Avatar billede Psykochicken Novice
12. maj 2019 - 21:54 #2
Kan jeg så hente en liste blot med filnavnene ?
Hvis jeg så på forhånd kender stien og filtypen kan jeg vel "binde" de oplysninger sammen til links ?
Avatar billede Slater Ekspert
13. maj 2019 - 10:05 #3
Det kan du godt, forudsat at html-filen der indeholder iframes også køres lokalt, altså via file:// protokollen. Du kan heller ikke åbne lokale filer i en iframe fra en side der ligger online.