Avatar billede Jollerlovbjerg Praktikant
12. maj 2019 - 12:08 Der er 3 kommentarer

Computer som kan kører Autodesk Revit smertefrit

Hej. Jeg starter på bygningskonstruktør uddannelsen til sommer og skal have købt en computer dertil, jeg har kigget på en Lenovo Thinkpad T590 til at klare opgaven.

Jeg har et budget der ligger mellem 10-15 kilo
Skærmstørrelse må ikke være mindre en 15”
Og skal være til at have med frem og tilbage så det skal ikke være en kæmpe klods, må også gerne være lidt lækker i design.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 13:28 #1
Så vidt jeg kan læse mig til, kræver Revit masser af RAM og en CPU med så høj som mulig single-core performance, da den ikke udnytter flere kerner særlig godt til mange opgaver. Lager skal gerne være hurtigt (SSD), og grafikkort skal bare være low- til mid-range - ikke noget særligt der.

T590 kommer i to udgaver på Lenovos website, og hvis du på nogen måde har råd, ville jeg tage den største af dem. Den lille har kun 8 GB RAM, onboard grafikkort og en rimelig god i5 CPU. Den store, som godt nok ligger i toppen af dit budget, virker derimod perfekt egnet til Revit, med 16 GB RAM, et low-end dedikeret laptop-grafikkort - dog stadig bedre end det indbyggede, en virkelig kraftig i7 CPU med op til 4,6 GHz per kerne, og dobbelt så meget lagerplads.
Avatar billede Jollerlovbjerg Praktikant
12. maj 2019 - 22:18 #2
Kan den med i5 ikke klare opgaven uden problemer?
Avatar billede Slater Ekspert
13. maj 2019 - 13:53 #3
Forskellen på CPU er kun hvor lang tid ting tager, så i7'eren vil være bedre til det, men i5 kan sagtens klare det. Det der "bekymrer" mig lidt ved den med i5 er de kun 8 GB RAM, og så vidt jeg kan læse mig til kræver Revit meget af det. Du kan dog tilvælge +8 GB RAM for den mindre også, hvis du er presset.
Resten af opgraderingerne er kun gradforskelle. Den store vil være bedre/hurtigere, men der er ikke noget den kan som den anden ikke kan.