Avatar billede Magnus Stidsen Juniormester
12. maj 2019 - 13:16 Der er 4 kommentarer

Er denne her Macbook god nok?

LINK til Macbook.
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/15030/macbook-air-2018-13-3-128-gb-space-grey

er denne Macbook air 2018 god nok til:

Skole arbejde, Netflix, Imovie redigering, Spotify, Youtube, osv..

:)
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 13:38 #1
Alt andet end videoredigering kræver absolut intet, så bogstaveligt talt alle PC'er produceret inden for de sidste 10 år vil kunne klare det uden problemer.

Mht. videoredigering, så kommer det an på hvilken slags vi taler. Er det 4K film på flere timer, så kræver det en del. Er det bare småting i højst almindelig FHD-opløsning, så er der næppe nogen problemer. Dog er det tilsyneladende umuligt at finde nogle anbefalede systemkrav til iMovie.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 15:08 #2
Men den SSD er for lille, slides for hurtig. Hvis du kan, så vælg min. 250GB.
Og så vidt jeg kan se, er der ikke plads til flere diske. Hvis det er sådan ville jeg selv vælge en 500 GB disk.
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 15:11 #3
Man kan altid sætte en ekstern til via USB eller Thunderbolt, men korrekt - det ville da være optimalt at have den internt.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2019 - 19:35 #4
Hvis du bruger icloud til at gemme dine data (så har du også en sikkerhedskopi!) så er 128gb nok for de fleste.
Netflix, Spotify, Youtube kræver ikke meget plads til afvikling.
iMovie kræver, at du rydder op efter dig for ikke at flyde maskinen op (dvs gem på icloud, og ikke på maskinen).