Avatar billede masuda Juniormester
14. maj 2019 - 11:25 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

TÆl.HVIS tæller forkert, når der er cellehenvisning til dato

Hej

Jeg skal tælle antal forekomster efter en given dato.
Da regnearket skal bruges af andre, vil jeg gerne have en cellehenvisning i formlen, så brugeren blot skal vælge en dato fra en drop-down liste.
Men!
Hvis jeg taster =TÆL.HVIS(L:L;">31-03-2019") Så tæller den korrekt
Når jeg taster =TÆL.HVIS(L:L;">I5") så tæller den ikke korrekt (I5 = dato fra drop-down liste).
Hvorfor tæller den ikke rigtigt? og er der mon en der sidder med en løsning?

Pft!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. maj 2019 - 11:57 #1
=TÆL.HVIS(L:L;">"&I5)
Avatar billede masuda Juniormester
14. maj 2019 - 14:18 #2
Det virker - tak!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. maj 2019 - 15:49 #3
Velbekomme :-)