Avatar billede M.O Seniormester
15. maj 2019 - 08:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA lav samleark med celler fra flere excel filer.

Jeg sidder fast og har brug for hjælp.

Jeg vil gerne gennemgå en del filer som findes i underbiblioteker
Filerne tjekkes for værdi i celle D10 & B11

Hvis der er "X" i D10 samt værdi i B11 skal der ikke gøres yderligere.
Hvis der ikke er "X" i D10 skal der ikke gøres yderligere.
- Overstående virker.

Hvis der er "X" i D10 og ikke værdi i B11 vil jeg gerne have celle B4,B7,B9 kopieret over i et samleark på en række.
Avatar billede M.O Seniormester
15. maj 2019 - 09:03 #1
Sub ListFiles(fld As Object, Mask As String)
    Dim fl As Object 'File
    For Each fl In fld.Files
        If fl.Name Like Mask Then
            ' Debug.Print fld.Path & "\" & fl.Name

            Application.ScreenUpdating = False
            Application.DisplayAlerts = False
            Workbooks.Open Filename:=fld.Path & "\" & fl.Name

            If IsEmpty(Range("D10").Value) Then

                    Debug.Print "Der er ikke indtastning i D10 " & fld.Path & "\" & fl.Name

            Else

                    Debug.Print "Fundet indtastning i D10  " & fld.Path & "\" & fl.Name

                                  If IsEmpty(Range("B11").Value) Then

                                          Debug.Print "Celle B11 er tom i "; fld.Path & "\" & fl.Name

                                      Else

                                              Debug.Print "Indtastning fundet i D10 og B11 "

                                  End If

            Application.ScreenUpdating = True
            Application.DisplayAlerts = True
            ActiveWorkbook.Close False
          End If
    Next
End Sub
Avatar billede M.O Seniormester
21. maj 2019 - 08:41 #2
Har fået det løst med ekstra Integer