Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 10:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Save as

Jeg har denne vba kode til at gemme mit ark med, og det fungere.
Nu kunne jeg godt tænke mig at forfine den lidt sådanne at jeg i i celle G3 i arket "Bestilling" kunne skrive en sti hvor jeg kunne gemme filen.

På forhånd tak

Klaus w

Private Sub CommandButton3_Click()

    Dim x As String
    x = Range("g3")
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\PBM mønstring\" & x & ".xlsm", FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 10:40 #1
prøv at rette til:
x = sheets("Bestilling").Range("G3").value

Jan
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 10:58 #2
Hej Jan det vil den ikke jeg tror jeg skal rette mere op.
Blandt andet fordi jeg finder fil navnet i celle B2, og den kan jeg ikke ringet få puttet ind.

Kw
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 11:02 #3
x = sheets("Bestilling").Range("G3").value & sheets("Bestilling").Range("B2").value
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 12:09 #4
Hej Jan det kan jeg som sædvanlig ikke få til at hænge sammen
Dim x As String
  x = Sheets("Bestilling").Range("G3").Value & Sheets("Bestilling").Range("B2").Value & ".xlsm", FileFormat _
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="\Bestilling\" & x & ".xlsm", FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
De 2 sidste linier kommer der fejl der stopper koden med at virke :-(
Hjæææææææææææææælp

Kw
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 12:14 #5
Dim x As String
  x = Sheets("Bestilling").Range("G3").Value & Sheets("Bestilling").Range("B2").Value & ".xlsm"
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=x , FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

mon denne ikke virker
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 12:32 #6
Hej Jan

Jeg har prøvet, for fejl i denne

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=x , FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

Kan simpelthen ikke se hvad der er problemet

KW
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 12:40 #7
prøv at se om stien/teksten er korrekt

x = Sheets("Bestilling").Range("G3").Value & Sheets("Bestilling").Range("B2").Value & ".xlsm"
Msgbox x
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=x , FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

den skal være
Drev:\sti\filnavn.typenavn
eller
\sti\filnavn.typenavn
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 13:00 #8
Drev:\sti\filnavn.typenavn ville være smartest
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 13:02 #9
stadig fejl i

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=x , FileFormat _
            :=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 13:09 #10
så må jeg se din fil
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 13:18 #11
øb
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 13:19 #12
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. maj 2019 - 13:43 #13
Avatar billede Klaus W Guru
27. maj 2019 - 14:06 #14
Hej Jan

Jeg takker den var lige i skabet
Så fedt

Hilsen
Klaus W