Avatar billede Morten Professor
28. maj 2019 - 10:14 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Skærmstørrelse hvilket max-width skal min side stå i for bedst mulig brugeroplevelse

Hej Eksperter

Jeg vil hør andre freelancer webdesigner eller webdesigner hvad stiller jeres max-width i standart.
Det er fordi når man laver en side uendelig bredde hvis den vises på en rigtig stor skærm komme det til at se virkelig stort ud.
Er der en bestemt størrelse i gør det i??
Har selv en 15 tommer skærm.
Og det ser jo godt ud når man har en one page side men billeder der fylder helt ud på skærmen. men hvordan er det så på og rigtig stor skærm vil det se lidt vildt ud.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2019 - 13:34 #1
Skærmstørrelse er irrelevant - det er opløsning og/eller viewport til gengæld ikke.

Hvad den rigtige bredde er kan være forskelligt fra én løsning til en anden men kigger du standard frameworks, fx bootstrap eller foundation, kan du nok få et fint billede af hvad mange kører med.
Avatar billede LarHan Novice
29. maj 2019 - 01:12 #2
Nu skriver du ikke noget omkring hvem målgruppen er, men der er websites hvor mere end 70% af trafikken er mobil og efterhånden få som har under 40% og derfor bør du være skarp på, at det i dag er Mobile First som er udgangspunktet for mange websites.

Det betyder selvfølgelig ikke, at du ikke skal have fokus på desktop, men mobil er bare vigtigere i dag.

Til at hjælpe med dit desktop spørgsmålet, så ville jeg helt sikkert kigge nærmere på Bootstrap 4 https://getbootstrap.com hvor Max container width er 1140px.
Avatar billede Morten Professor
30. maj 2019 - 15:57 #3
Hej Tak for jeres svar det gav mig noget til efter tanke når jeg skal igang med at design ny webside :)

Med venlig hilsen
Morten