Avatar billede Klaus W Guru
29. maj 2019 - 20:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slå op udfordring

Hej Excel hjælpere.

Jeg har en lille udfordring, i celle c1 i Arket ”Opskrifter” skriver jeg et tal, dette vil jeg så have Excel til at hente alle de gange der står dette tal i Arket ”Vare” i kolonne J. og overføre Varerne fra kolonne A i Arket ”Vare” til Arket ”Opskrifter” kolonne A.
Jeg håber det giver mening.
Har prøver med en slå. Op formel, men uden hel.

Klaus W
Avatar billede Mads32 Ekspert
29. maj 2019 - 21:48 #1
Hej

Manuel løsning:
På ark "vare" lav en filtrering på kolonne J med det tal du ønsker at finde.
Derefter kopierer du det filtrerede i kolonne A til Ark "opskrifter", om værdi.

m v h mads32
Avatar billede Jean Juniormester
31. maj 2019 - 23:55 #2
Jeg er ikke helt sikker på din udfordring, men kan en løsning være en tæl.hvis formel?

Eks. denne formal i celle C1: =+TÆL.HVIS(vare!J:J;"varer")
Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2019 - 10:29 #3
Hej Jean jeg vender lige tilbage med en lidt mere udført forklaring, indtil videre tak

KW
Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2019 - 13:42 #4
Hej Jean

Jeg har prøvet at uddybe det lidt mere.

Men jeg ved ikke om jeg skal stater et helt nyt spørgsmål op.

Klaus W
Avatar billede Klaus W Guru
01. juni 2019 - 14:13 #5
Hej Excel hjælpere.

Jeg har en lille udfordring, i celle b1 i Arket ”Opskrifter” har jeg en rulle menu med opskrifter disse henter jeg i arket ”Vare” celle J1 til GG11, så langt så godt.
I kolonnerne under hver af retterne (i arket ”Vare” celle J1 til GG11) sætter jeg så et X, fra række 2 og nedefter, disse X’er skal så ref. til vare der indgå i diverse retter, eksempelvis, ”Kartofler, hakket oksekød osv.” disse vare står i kolonne A i samme ark ”Vare”. Nu skal Excel så overføre data fra kolonne A i arket ”Vare” til Arket ”Opskrifter, startende i celle A5 og ned efter.
Et eksempel. Jeg ruller ned i rullemenuen i B1 Ark ”Opskrifter” og finder ”Skipperlabskovs”
Nu skal Excel så finde data på Skipperlabskovs i arket ”Vare” og overføre alle de ingredienser der indgår i denne ret. Først skal Excel se hvor der er krydser i kolonne under ”Skipperlabskovs” og derefter tage dataene med fra kolonne A.
Jeg håber det er udførlig nok.

Klaus W