Avatar billede Jannickhess Professor
30. maj 2019 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program til at slette alle tomme mapper

findes der eventuelt et program til at slette alle tomme mapper. På min windows 10 computer. Da der er rigtigt mange tomme mapper.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2019 - 17:37 #1
har du sat stifinder til at vise skjulte og beskyttede filer?
i Stifinder, klik på Vis, og vælg Indstillinger, og Skift mappe og søgeindstillinger
Der tager du fanebladet Vis
fjern hak i 'Skjul beskyttede operativsystemfiler' og lidt længere nede med
'Skjulte filer og mapper' dut i 'vis skjulte...'
ok og genstart gerne (luk stifinder er nok)
test, om de tomme mapper er tomme stadig - og i givet fald, så kan de nu slettes.
Avatar billede Jannickhess Professor
30. maj 2019 - 19:05 #2
Hejsa Claes57
Det er bare det at der er mange 1000 tomme mapper rundt omkring
Jeg skal have slette
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2019 - 19:42 #3
Her er et link til programmer, der kan fjerne tomme mapper. Har ikke selv nogen erfaring med disse. Har ikke forstået behovet 😀
https://www.raymond.cc/blog/easily-removing-empty-directories-from-windows/
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2019 - 20:48 #4
Jeg har lige checket min computer, og EmptyFolderNuker fandt 9923 tomme mapper. Rigtigt mange af dem var skabt af programmer, jeg selv har installeret, såsom LibreOffice, PagePlus X7, Corel PaintShop Pro, Jasc PaintShop Pro 8 og andre. Mapperne er der, fordi brugeren af programmet måske på et tidspunkt får brug for dem til f.eks. en selvkreeret skabelon eller lignende.

Jeg ville være meget varsom med ukritisk at slette alle tomme mapper. Måske får jeg en dag brug for en af dem, og der er ingen garanti for, at alle programme kan finde ud af f.eks. at fortælle dig: "Den pågældende mappe findes ikke. Ønsker du at oprette den nu?"
Avatar billede hjolsen Ekspert
30. maj 2019 - 22:47 #5
Jeg bruger denne - som ikke skal installeres  : https://www.dcmembers.com/skrommel/download/delempty/
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2019 - 08:15 #6
Enig med milter. I min pc var det 9732 tomme mapper.
Vil derfor anbefale du ikke sletter noget med mindre du måske gerne vil installere dit system om bagefter?
Jeg bruger altid Revo Uninstaller Free til at fjerne programmer. Når normal afinstallaring ikke fjerner det hele søger og fjerner Revo resten når men i stedet bruger denne til opgaven. Og så ophober der ikke sig en hobetal af tomme mapper fra programmer der er afinstalleret.
Der findes andre programmer end Revo til dette. CCleaner og Iobit kan også afinstallere programmer i frie udgaver, og gør det måske lige så godt.
Avatar billede Jannickhess Professor
24. juni 2019 - 23:29 #7
Tak for advarslerne, så det tager jeg til mig,
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:44 #8
Jeg tør så ikke at slette mine tomme mapper, med et program

Lukker spørgsmålet

Tak for hjælpen