01. juni 2019 - 00:03 Der er 3 kommentarer

ip adresse

heej jeg har altid tænkt på om hvordan man sporer ipadresser
jeg ved ikke om det er lovligt eller omvendt men hvis det er ulovligt undskylder jeg for mit soørgsmål

grundet mit soørgsmål er
at jeg er jo på facebook som alle andre og der er tit nogle profiler hvor der kun er et billede eller flere hvor personen siger at det er pga. mobning eller andet der gør der er ikke så meget om personen og jeg har tit mistanke om jeg bliver narret eller ej nogle bud??
Avatar billede kurtba Ekspert
01. juni 2019 - 00:18 #1
Du kan ikke finde frem til ejeren af en ipadresse. Du kan kun finde ud af hvilket område ipadressen er i samt hvilken udbyder, som pgl. har. Det er kun udbyderen, som kan finde frem til ejeren, og det kræver en dommerkendelse at få disse oplysninger.
De rigtige skiderikker vil i øvrigt ofte gemme sig bag en proxyserver, og så kan du slet ikke se noget - andet end en falsk ip og lokation.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 08:35 #2
der er så også mange svindlere, der bliver fjernet automatisk (og som så bliver oprettet igen med nyt navn/billede)
"Facebook lukker millioner af falske profiler hver dag. Alene i de første tre kvartaler af 2018 har det sociale mediet lukket mere end to milliarder konti. De fleste oprettes for at lokke penge ud af folk."
https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/facebook-har-fjernet-over-to-milliarder-falske-profiler-i-aar
Det er en evig kamp op ad bakke...
Avatar billede Slater Ekspert
01. juni 2019 - 08:39 #3
Men du kan jo ikke engang se IP-adressen på en person på facebook...