Avatar billede Danauktion Novice
01. juni 2019 - 19:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jablotron ja101

Hej
Har et ja101 system sat op til varmestyring.
I min stue har jeg magneter på fordør og bagdør. De er sat op til at blokere for varmen når de åbnes og bør så fjerne blokeringen når BEGGE døre lukkes.
I øjeblikket  fjernes blokeringen når blot en dør lukkes (og den anden stadig er åben) - hvordan får jeg det til at fungere?
Jeg bruger F-Link til opsætningen.
Avatar billede bdf Mester
01. juni 2019 - 20:04 #1
Er magneter trådløse?
Avatar billede Danauktion Novice
01. juni 2019 - 21:43 #2
Nej de er trådet  via modulet ja116.
Avatar billede jk40 Praktikant
01. juni 2019 - 21:46 #3
serie forbind dem
Avatar billede Danauktion Novice
01. juni 2019 - 22:40 #4
At serieforbinde dem løser ikke mit problem, det skal løses med PG.
Avatar billede bdf Mester
01. juni 2019 - 23:23 #5
Er ikke lige den største haj til F-link, men hvis du får hver dør til at trække en PG f.eks. PG udgang 1 & 2 og du laver en lus fra PG 1 til PG2 comm så skal begge udgange jo være trukket hvor at du får 12V igennem, håber du forstår :-)
Avatar billede Danauktion Novice
01. juni 2019 - 23:55 #6
Det er faktisk det jeg har gjort: 1 PG pr dør, PG1 kalder PG2 - slukkedelen virker fint, en åben dør slukker varmen, to åbne døre vil stadig slukke varmen men når en dør lukkes (og den anden er stadig åben) så tænder varmen.
Jeg har prøvet med ENTEN-ELLER og med BÅDE OG men ingen af dem virker.

Når varmen slukkes så skal det i min optik være enten-eller men når den skal tændes så er det både-og hvis du forstår hvad jeg mener-
Avatar billede bdf Mester
02. juni 2019 - 06:45 #7
Har du mulighed for at send et billede at ja116 hvor jeg kan se hvordan du har monteret det? robert@robert-s.dk