Avatar billede sjoske Novice
08. juni 2019 - 09:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk gået død. Hvordan får man adgang til den ?

Jeg sidder med en Seagate HDD, 3000Gb, model: ST3000DM001.
På printet er der en komponent, der er brændt og der er derfor ingen kontakt til harddisken.
Min plan er nu at købe en identisk model. Montere printet fra den nye til den gamle, så jeg derved kan få kontakt til den.
Laptech Data var de eneste i DK, der havde den på lager og jeg havde derfor kontakt til nogle søde og rare mennesker der, via både mail og telefon, der ville sørge for, at jeg fik præcis denne model. Desværre havde de den alligevel ikke på lager, men de gjorde forsøg på at skaffe den hjem til mig. Desværre med et nedslående resultat.
Så hvad gør jeg nu ?
Er der nogle gode forslag ?
Er der andre Seagate modeller, der bruger identisk print ?
Er der en der har den model til salg, jeg kan købe ?

Jeg håber meget, at der er nogle kloge mennesker, der kan hjælpe mig.
Avatar billede KHN Guru
08. juni 2019 - 09:38 #1
Avatar billede sjoske Novice
08. juni 2019 - 10:22 #2
> KHN. Godt forslag. Ny print med rette PCB nummer er bestilt. Så må vi se hvad der sker, når jeg får det :-)
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
08. juni 2019 - 10:33 #3
Når du modtager det nye print er det vigtigt at du flytter ROM fra det gamle print over på det nye inden disken startes op. Gør du ikke det risikerer du disken SA ( service area) tager skade og så kan data ikke længere reddes.

ROM indeholder unikke data der er nødvendige for adgang til data, så pas på den ikke bliver overophedet og ødelagt når den flyttes til det nye print.
Avatar billede sjoske Novice
08. juni 2019 - 10:38 #4
> digitalsupport.dk. Tak for god oplysning. Så må jeg finde en, der kan det der med print arbejde. Det tror jeg ikke, at jeg selv skal begive mig ud i.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
08. juni 2019 - 11:01 #5
Send mig et billede af dit print med den "brændte" komponent.