Avatar billede Jonas Helt Praktikant
13. juni 2019 - 15:31 Der er 1 kommentar

Forsvars advokat

Jeg drømmer meget om at blive forsvarsadvokat. Jeg har læst op på mange af tingene, men der er en ting der ikke står helt klart. Hvis man går efter at komme ind via Kvote 1, og man ikke får et gennemsnit på 9,7 kan man så godt bagefter lave en bachelor eller skal man vælge en af tingene på forhånd?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2019 - 19:14 #1
Hvis du ikke har karakter til kvote 1, så er du på kvote 2 - og skal den vej gennem optagelsen.
Bachelor er reelt bare et midtvejdspunkt når du er ca halvvejs (der er faste eksamener, som skal være bestået) hvis du vælger at fortsætte studie, så bliver du jurist - ellers er du kun bachelor (kontor/skrankepave)