15. juni 2019 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Unapproved caller

Hey herinde.
Når jeg tænder min MacBook air kommer der en boks op med teksten: Unapproved caller.
Securityagent May only be evoked by Palle software.

Jeg har prøvet at starte den med at trykke shift uden hjælp.
Er maks mongol til teknik så håber på lidt hjælp forklaret i børnehøjde 😅😓
Avatar billede INK Ekspert
15. juni 2019 - 14:43 #1
Prøv at starte din Mac i "sikker funktion" (også kaldet "safe mode").

Du slukker din Mac helt "luk ned" eller ved at holde on/off knappen nede indtil den slukker.

Derefter starter du den op mens du holder "shift" ("Skift" eller knappen for store bogstaver) nede indtil den vandrende bjælke vises. Maskinen starter nu op i safe mode og skulle virke. Du går op på æblet og trykker genstart. Mac'en starter nu op normalt og skulle virke.

Denne metode tømmer cachen, der måske indeholder "gammelt snavs" fra en tidligere version af styresystemet eller et gammelt program.

Fortæl om resultatet.
16. juni 2019 - 20:09 #2
Hej Ink.
Det var det jeg havde prøvet, op til flere gange, og der virker ikke.
Avatar billede INK Ekspert
16. juni 2019 - 20:13 #3
Hej Kasper, kan godt se nu, at det var det du skrev. Ville maskinen ikke starte eller startede du op i sikker tilstand og derefter genstartede uden det hjalp?
Avatar billede INK Ekspert
16. juni 2019 - 20:20 #4
Der findes flere forslag på nettet (Google det).

Her er et forslag:
https://www.pntbrother.com/mac-error-unapproved-caller-security-agent-may-only-be-invoked-by-apple-software/

Metode 1 er nem og risikofri.

Metode 2 er lidt mere tricky. Det er ret farligt at slette filer i styresystemet, så det vil jeg kun anbefale såfremt du dels har en sikkerhedskopi af alt, dels ved hvad du gør.
27. juni 2019 - 20:20 #5
Hej igen ink.
Metode 1. Virkede ikke.
Det lyder som dårlig ide at gå igang med metode 2....
på den anden side virker min Mac jo heller ikke nu🙈🤷🏻‍♂️
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2019 - 20:44 #6
Der er også dette forslag. Igen safe mode og slet indholdet i et bestemt directory.

https://osxtips.net/how-to-fix-an-unapproved-caller-securityagent-message-in-macos/
27. juni 2019 - 21:08 #7
Hahah du har mange fede links.
Men...
Efter jeg har kørt en safemode kommer jeg ikke ind på mac'en så kan ikke rense mappen som den skriver.
Jeg ender bare på samme udgangspunkt efter safemode
Avatar billede INK Ekspert
28. juni 2019 - 02:42 #8
Du kan jo altid starte forfra med at installere MacOS. Forudsætter du har sikkerhedskopi af evt. vigtige filer. Følg blot anvisningen på Apples hjemmeside.

https://support.apple.com/da-dk/HT204904
01. juli 2019 - 19:34 #9
Hej igen ink.
På en eller anden måde har jeg fået åbnet macen
Kan du hjælpe mig med hvilken mappe det her er på dansk ?

To fix the “Unapproved Caller” SecurityAgent may only be invoked by Apple Software, you need to clean this folder:
/var/folders/directory
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2019 - 00:06 #10
Jeg har ingen erfaring med at slette filer i denne folder. Jeg kan finde mange advarsler imod at slette noget, da systemet kan blive ustabilt m.m.m.

Da du nu er kommet ind på din Mac, ville jeg sikkerhedskopiere alle mine data.

Derefter ville jeg geninstallere MacOS, som anført ovenfor.