Avatar billede kirstine12 Juniormester
15. juni 2019 - 14:44 Der er 11 kommentarer

sort hvid printer

Søger en lille sort hvid blækprinter der ikke udtørrer hvis man bruger den sjældent, Ikke for dyrt.
eventuelt billigt blæk piratpatroner  i tyskland over nettet. Ikke kræver farvepatroner i for at printe sort hvid, som min nuværende Epson????
Erfaring indtil nu.
Ikke fundet en uden scanner og kopi funktion Ønsker så lille maskine som muligt.
Elgiganten gir dårlig info. Påstår at nye Epson modeller  fugter noget teknik så de ikke udtørrer. Man skal bare tænde den af og til ikke nødvendigvis  printe ofte.
De nyeste Epson kræver ikke farvepatroner for at printe sort hvid ud. De skal bare sidde i tomme! Salgstrick for at købe en ny? Ikke særlig overbevisende- Mere prøv at se hvad der sker??
Min 3år gamle Epson købte? jeg netop fordi man kunne skifte patroner seperat i farve og sort hvid. Så man ikke skulle købe hele pakken hvergang også dem der ikke er tomme?
Nogen erfaringer herinde og anbefalinger?
vh
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2019 - 15:14 #1
Jeg tror desværre at det bliver svært at finde en blækprinter der kun kan printe i sort/hvid.
Di skriver netop blækprinter. Det kunne værre at du i stedet skulle overvej en laserprinter i stedet.

https://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=14198

https://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=dk&lang=da&prod=hl1110_us_eu_as
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2019 - 15:16 #2
Blæk tørre altid ud, når printeren ikke bruges.
Jeg vil foreslå en Laser printer. Patronerne er dyre, men holder meget længe.
Jeg har selv en Brother Laser, som jeg har haft i flere år. Jeg bruger den ikke til daglig, men den kører perfekt, selv om den ikke bliver brugt en tid. Og så kan den skrive på begge sider af papiret, hvilket sparer en masse papir.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=oO0EXbmNN-OwrgSg35KYCg&q=Brother+lille+Laser+printer++S%2FH&oq=Brother+lille+Laser+printer++S%2FH&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30l2.7372.28986..30878...1.0..0.223.2474.9j12j1......0....1..gws-wiz.......33i21j0i22i30j0i19j0i22i30i19j0j0i10j0i7i30j0i13j0i13i10.iGXgRWN3kcw
Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 17:05 #3
Jeg vil også klart sige en laserprinter, hvis det bare skal være sort/hvid. Tror heller ikke du kan få blækprintere i dag, der kun printer i sort.

Men er det ikke noget med, at de billige printere nutildags er sat til at gå i stykker mere eller mindre efter 2-3 år?

Jeg vil da gerne anbefale min egen HP Officejet Pro 8100. Den har fungeret i flere år og er meget billig i drift. Men decideret lille er den nok ikke lige frem.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
15. juni 2019 - 20:35 #4
#2
Kan ikke lige finde hvad tonerne koster til laserprinteren (hedder det sådan)? Og kan man købe på nettet i Tyskland hvor det tit er billigst feks? Er der toner i fra start (hvor mange print evt?)
vh
Avatar billede kirstine12 Juniormester
15. juni 2019 - 20:57 #5
#3 Hvad koster tonerne her og er der nogen i fra start?
vh
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2019 - 21:13 #6
Ja der var i alt fald en toner med den printer jeg købte.
Priserne svinger meget, og det er også et spørgsmål om det skal være en original toner eller en kopi. Jeg tør ikke bedømme en kopi toner, måske andre her på Eksperten har erfaring med det?
En original toner til min printer koster f.eks. 473 Kr.
Man skal kende model og serie nummer.
https://www.tonerland.dk/black-laser-toner-tn2220-tn2220.html#
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. juni 2019 - 21:46 #7
Der følger toner med en ny printer, men som regel er det en mindre mængde end i en ny kassette.
Lasertoner er billigere end blæk pr. print.
Ulempen ved uoriginal toner kan være, at farverne er andeledes, men det er jo ikke et problem med kun sort.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2019 - 21:46 #8
Der er et forslag her:

https://www.billigmedien.de/?page=pi&l1=8&l2=31&l3=146#

Som valby1 skriver: der er mange modeller, og derfor er det vigtigt at kende den helt nøjagtige model.
Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 21:48 #9
#5 Det er en blækprinter. Kan ikke lige huske, hvad jeg gav sidst, for de holder meget længe, men de hedder HP950/950, så kan du evt. se, hvad de koster pt.

Der var blæk i fra starten, og det holder længe.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
16. juni 2019 - 10:32 #10
#8 Tak for link. Der findes ikke rigtig noget til mit behov kan jeg se.
Sort hvid blæk mulighed for kopi patroner og billig lille printer  Ikke scannefunktion og stor maskine. Samt hvor blækket ikke tørrer ud, som de påstår sælgerne. Sikkert salgstrick at love det uden at det står i beskivelserne. Han ville ikke gi mig et skriftligt løfte om den nye funktion han påstår om Epson som ikke alligevel tørrer ud. Kun de nye modeller sir han.
Eller laser med start toner i og kopitoner  køb i feks Tyskland.
Inden jeg når at få glæde af de dyre laser printeres fordele er de forældede.  Billige i drift jo kun hvis sman printer mange. Ser ikke lige nogen løsning nu. Overvejer at gå på biblioteket istedet. Men tak for jeres input.
Avatar billede kirstine12 Juniormester
20. juni 2019 - 15:55 #11
Har en bekendt der køber uoriginale blækpatroner i Tyskland til 19kr stk alle farver. Cannon har hun. Har lige forsøgt mig med en uoriginal sort hvid til min Epson. Den virker ikke. Oceaner af tid og penge bare at finde noget rimeligt økonomisk. Nogen gange var det nemmere før computeralderen kom og overtog vores verden. Men tak for jeres svar. :-)