Avatar billede ehj Novice
16. juni 2019 - 17:34 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Router til Chromecast og som er kraftig nok

Hej Eksperter,
Jeg har anskaffet Chromecast, men den ser ikke ud til at ville virke sammen med min router, Zykel VMG3925B10B. Derudover virker det som om mine enheder kun kan få net, når vi er i samme rum som routeren, så den er vel for svag.

Derfor, kan nogen anbefale en kraftig (men dog til en helt almindelig husholdning!) router, som også duer med Chromecast.

vh
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. juni 2019 - 07:19 #1
Så du har kunnet forbinde til chromecast eget Wifi ... startet Google home appen for opsætning og har så ikke kunnet forbinde til din router wifi? Er det sådan det skal forståes?
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 08:45 #2
Jeg har downloadet Google home appen, men kan ikke afslutte installationen. Den siger jeg enten 1) skal deaktivere AP isolation (har været inde i routeren og den funktion kan jeg ikke finde) eller 2) tillade Multicast og det ser ud til at være OK.
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 08:51 #3
og da det inkl. et par genstarter af router og Chromecast ikke førte nogen steder, var jeg inde i listen over routere, som Chromecast virker sammen med, og der var min ikke på listen. Så jeg konkluderede, at jeg måtte skifte router...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. juni 2019 - 09:07 #4
Lyder underligt,
Jeg ville sikre mig følgende.
1. Sørg for din chromecast ikke er langt fra din router. Udelukker afstanden mellem router og chromecast ikke er et problem.
2. Kontroller du forbinder korrekt. SSID og kode er korrekt. Har selv fået tastet forkert kode mange gange når man laver opsætning på mobilen. Pølsefingre :-)
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 10:07 #5
1. Chromecast er ca. 1 meter fra routeren.
2. Mht. koden har jeg tastet den så mange gange, at jeg ikke kan tro jeg alle gange har  tastet forkert. SSID - er der noget jeg har overset der?
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 10:16 #6
Jeg tror derfor (jf mit første indlæg) det er routeren, der er noget galt med. Ipadden falder konstant af nettet, og hvis ikke man er i stuen (hvor routeren er) er der ikke net.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. juni 2019 - 11:20 #7
SSID = Navnet på det trådløse netværk.

Sidste bud herfra er at forbinde din chromecast til nettet via andet Wifi. Måske den så vil opdatere firmware. Og måske løser det dit problem.
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 12:20 #8
OK, det vil jeg forsøge.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2019 - 12:32 #9
Kontroller, at dit wifi ligger på en rimelig fri plads, så naboer ikke støjer på dit net
Hvis du har en win10 pc, så hent appen WiFi Analyzer.
Efter den har logget på dit wifi, så klik i top på Analyze, og i bund/højre kan du skifte mellem 5 og 2,4 GHz - så kan du se brugen af wifi-kanaler i dit nærområde, og kan måske finde en ledig (eller mindre brugt) kanal.
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 12:33 #10
claes57, det prøver jeg, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 17:39 #11
hvor henter man appen wifi analyzer henne?
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 18:42 #12
Løsningen var at tage Chromecast ud af TV'et mens den blev konfigureret.
Ikke det brugsanvisningen sagde.
Avatar billede ehj Novice
17. juni 2019 - 18:43 #13
Tak for hjælpen.