Avatar billede Nadi Mester
18. juni 2019 - 12:00 Der er 2 kommentarer

Huawei - Bedste telefon på markedet, men er det risikoen værd?

Hej,

Jeg står i den situation, at min egen telefon snart tager sit sidste åndedræt. Jeg har haft øje for Huawei P30 pro, og var helt opsat på at købe den. Men nu må jeg indrømme, at jeg er nervøs for, at sidde fast i Androids nuværende system uden mulighed for at opdatere senere hen.

Jeg læser mig frem til, at google apps og android stadigvæk vil være understøttet opdateringer for de telefoner, der er p å markedet lige nu. Men betyder det, at de for evigt, ville kunne følge androids og google's opdateringer, eller kan der være risiko for at sidde fast i et ældre system?

Hvad synes i? Er det værd, at tage risikoen, eller skal man hoppe på en samsung? :/
Avatar billede Slater Ekspert
18. juni 2019 - 12:44 #1
"Google has decided to limit Huawei to the open source version of Android. While existing Huawei phones will retain access to the Google Play Store and Google Play Protect, future devices won’t be able to access these services or even apps such as YouTube and Gmail.

Similarly, Huawei phones will receive software updates much slower than other devices. However, the Chinese phone manufacturer was keen to make clear that it will still be supporting the devices, though:

“Huawei will continue to provide security updates and after-sales services to all existing Huawei and Honor smartphone and tablet products, covering those that have been sold and that are still in stock globally,” the company said in a statement to Techradar."
- https://tech.co/news/huawei-ban-2019-05

Så det burde være sikkert nok at købe en eksisterende generation af Huawei-telefoner. Men om jeg ville stole 100% på det, det ved jeg sgu ikke. Med så mange valgmuligheder, havde jeg nok personligt hoppet på noget andet, bare for en sikkerheds skyld.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2019 - 21:06 #2
Huawei skal til at køre på deres egen chip, deres eget OS, og lave deres egne apps.
Huawei er på ingen måde verdens bedste telefon!