Avatar billede Kris Juniormester
18. juni 2019 - 19:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Godt internet på mobil men ikke pc.

Jeg har et godt internet, men på min pc er det ikke særligt godt. Jeg har taget et par speedtest på Ookla. På min telefon blev det 106 download og 84,1 på upload. Men så på min pc blev det 1,26 download og 2,46 upload. Håber at der er en der kan hjælpe.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. juni 2019 - 19:44 #1
gider ikke hjælpe, når du ikke vender tilbage og afslutter dine spørgsmål

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/242710
Avatar billede Kris Juniormester
19. juni 2019 - 15:51 #2
Så har jeg afsluttet det vil du så hjælpe?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 17:04 #3
Hej Kris.

Kører din PC også på wifi-nettet eller er det med kabel?
Avatar billede Kris Juniormester
19. juni 2019 - 22:05 #4
Hej Blød trafikant.

Den kører på wifi.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. juni 2019 - 06:37 #5
OK. Der kan være mange årsager.

Skal bruge lidt oplysninger.

Er din PC tæt på routeren, dvs. i samme rum?

Er alle bundkortdrivere opdateret på din PC?
(F.eks. hvis det er DELL, så med de nyeste drivere fra producentens hjemmeside)

Hvilken Windows version bruger du, eller andet operativsystem?

Hvor mange RAM og hvilken CPU har du installeret?

Er PC'en gennerelt hurtig at arbejde med, når du laver andre ting end at være på nettet, eller er den langsom når du åbner og lukker programmer?
Avatar billede Kris Juniormester
20. juni 2019 - 10:22 #6
Altså jeg har en hp bærbar, som jeg spiller på.

Routeren er måske 5-10 meter væk, den er på samme etage.

Ved ikke om min bundkortdrivere er opdateret, og ved ikke rigtigt hvordan jeg tjekker det.

Jeg bruger windows 10.

Har 8 gb ram og min cpu er en AMD A12-9720P RADEON R7, 12 COMPUTE CORES 4C+8G    2.70 GHz

Altså min pc er ikke mega god, men den kan da åbne og lukke ting hurtigt og crasher ikke.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. juni 2019 - 13:25 #7
Har du mulighed for at lave et wifi-hotspot på mobilen, og forbinde pc'en til dette?
Hvis ja, så kan du tjekke hastigheden på pc'en udenom routeren.
Hvis hastigheden fortsat er lav, så er problemet mest sandsynligt på pc.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. juni 2019 - 14:38 #8
Kræver selvfølgelig at du har et mobilabonnement med data inkluderet.
Ellers skipper vi det punkt.

Men hvis hastigheden er højere via mobilen, så skal routeren konfigureres om.
Avatar billede Kris Juniormester
20. juni 2019 - 18:47 #9
Altså jeg har ikke evig data på min mobil, så tror ikke det går.
Avatar billede Kris Juniormester
20. juni 2019 - 18:58 #10
Nu prøvede jeg at lave et wifi-hotspot via mobil men den er stadig ikke god. I cs:go kom jeg helt op på cirka 300 ping i gennemsnit. Så tror det er pc'en der er noget galt med
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. juni 2019 - 19:17 #11
Ok. Ved du om der er mange i nærheden, som også bruger en router med wifi?

Det kunne tænkes at forbindelsen bliver generet af andre på samme wifi-kanal.
Også selvom telefonen ikke har problemer.
Avatar billede Kris Juniormester
21. juni 2019 - 17:08 #12
så det er fordi der er for mange der bruger mit internet på samme tid?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. juni 2019 - 17:11 #13
Undskyld ventetiden.

Nej. En router sender wifi på en kanal (som regel 1-14+).
Hvis din og dine naboers routere bruger samme kanal, så svækkes signalet og hastigheden nedsættes.

Du kan hente en wifi analyser til mobilen, og se hvilke kanaler der er mindst optaget.

Hvis dette ikke er løsningen, så må andre gerne komme med forslag.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. juni 2019 - 17:16 #14
Glemte lige at du skrev at dit internet også var langsomt via hotspot, så det må være pc'en der mangler en driver, eller har et problem med wifi.
Avatar billede Kris Juniormester
23. juni 2019 - 17:34 #15
Tror det er et problem med dirver eller wifi fordi jeg bor på landet.

Så hvordan fixer jeg så det, skal jeg ud og have ny pc? (har tænkt på det før problemet kom)

Eller hvad skal jeg gøre?