Avatar billede Morten D Novice
24. juni 2019 - 20:17 Der er 24 kommentarer

Laptop til arbejde og privat

Hej

Jeg arbejder med diverse ad hoc opgaver for https://gulvlageret.dk

I den sammenhæng vil jeg gerne have en ny laptop, som både kan bruges til arbejde og privat.

Jeg er lun på Lenovo Yoga - har i øvrigt gode erfaringer med Lenovo, dog de mere traditionelle.

Hvad siger I herinde?. Vil en Lenovo Yoga 730 kunne bruges til arbejdsbrug, eller skal jeg købe den til rent privat brug?
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 20:23 #1
vi siger at du skal finde andre steder at reklamere for din hjemmeside.
dit indlæg er for nemt at gennemskue.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 20:52 #2
nu ved man så at firmaet er useriøst, og ikke holder sig tilbage med at spilde godtroende menneskers tid med ufine metoder, så man skal holde sig langt væk.
dette opslag vil komme frem ved google søgning på firmaet fremover, så et selvmål af dimensioner :-))
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juni 2019 - 20:58 #3
Man skulle opfinde en adblock til eksperten, således at seriøse brugere der gudskelov er størstedelen på dette forum, kunne blive fri for plat fra nogle ganske få useriøse personer, der prøver at snige reklamer ind.
Respekt for ekspertens justits med brugernes moral.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 21:10 #4
#3
enig men nok umuilgt at udføre i praksis.
vil opfordre andre herinde til at kommentere på disse indlæg som jeg har gjort, så det istedet bliver til en advarsel for andre, og dermed rammer firmaet som en boomerang, da reklamen bliver til dårlig omtale.
så ka de lære det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juni 2019 - 21:23 #5
#4 Jeg er helt enig med dig.
Det med adblock var mest ment som en spøg.
Generelt synes jeg at det er relativt sjældent der optræder "spørgsmål" der i bund og grund er skjulte reklamer. Jeg har da selv anmeldt nogle spørgsmål, der tydeligt var stillet med ét formål, nemlig at reklamere,
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 21:40 #6
#5
jeg synes det er bedre med vores kommentar, fremfor at anmelde, da det dermed vil bevares som en advarsel om firmaet fremover, og dermed kan bruges positivt for folk som overvejer at købe hos dem og googler dem.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2019 - 21:53 #7
#1 + #3
Jeg har set på hjemmesiden og på Trust pilot, men kan ikke forstå jeres fordømmelse.
Hvad er det jeg har overset?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2019 - 21:55 #8
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 21:57 #9
#7
at formuleringen med alt tydelighed viser at det er reklame, synes bestemt ikke det er svært at få øje.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2019 - 22:10 #10
Ja indlæget indeholder en reklame, og den hører ikke hjemme her. Helt enig.
Men de påstande du kommer med i  #2, kan jeg ikke se noget belæg for.
Det virker ganske urimeligt, på baggrund af hjemmesiden og Trust Pilot.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 22:11 #11
#7
at han ikke beskriver hvilke arbejdsopgaver han skal bruge den til, som en pc til privat brug ikke kan, men bare smider et link til firmaet, siger jo alt.
folk kan jo ikke vide hvad hans opgaver er ud fra et generelt link.
desuden kender man efterhånden af erfaring ordlyden i disse fake spørgsmål, de er stort set ens.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 22:21 #12
#10
jeg synes bestemt det er rimeligt, når man med vilje lokker hjælpere med at spilde deres tid på et forklædt spørgsmål.
bare fordi trustpilot har gode anmeldelser, kan firmaet jo stadig mangle nok kunder til at køre, så det kan du ikke basere noget på.
læg også mærke til at de har fået 28 gode anmeldelser, bare inden for den sidste uge, det lugter måske heller ikke?
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 22:26 #13
trustpilot er jo kendt for ikke at gøre nok imod falske bedømmelser, så det kan man ikke stole blindt på.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2019 - 22:36 #14
#4 Synes måske lige man skulle stikke fingeren lidt i jorden her.
Spørger er helt ny på eksperten og har sikkert som mange andre ikke læst betingelserne igennem.
Det er korrekt man ikke må reklamere, men jeg vil så sige at hvor kan man se at den nævnte side er spørgers eget firma?
Der findes jo konsulenter der laver forskellige it jobs for andre, og det er vel ikke ulovligt?
Jeg vil ikke på forhånd nedsable en ny bruger på den måde.
Og indlæg 2 er ikke i orden at skrive når du ikke kan være 100% sikker på sammenhængen.
Et mangelfuldt start  indlæg fra en spørger kan vildlede dem der skal hjælpe.
Skulle man ikke lige give ham en chance for at svare for sig nærmere?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2019 - 22:38 #15
Du har da sikker ret i, at gode anmeldelser, dem sørger man tildels selv for, så nej, det skal man ikke stole blindt på. Men firmaet har jo overordnet ikke noget dårligt omdømme, som kan begrunde den hårde medfart du giver dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2019 - 22:40 #16
#15 Jeg er enig.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2019 - 22:47 #17
Tillæg til #14.
Man kan jo også spørge ind til hvilke opgaver den pc skal bruges til.
Jeg har været her på eksperten i 10 år og har i alle år skullet spørge ind til ting som spørgere har glemt i deres indlæg. Det kommer aldrig til at ændre sig.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. juni 2019 - 22:52 #18
det ka i mene, jeg står ved det jeg har skrevet.
Avatar billede Morten D Novice
25. juni 2019 - 08:19 #19
Ro på folkens. Kald det for reklame hvis I vil, jeg har set masser der viser hvor de arbejder henne før?. Det jeg laver er diverse produktsider på sitet - så også derfor linket.

Er der nogen der rent faktisk har erfaring med Lenovo Yoga til arbejdsbrug?
Avatar billede Morten D Novice
25. juni 2019 - 08:24 #20
Tilføjelse til 220661: Tak for konstruktiv kritik. Ja jeg er ny herinde - tænkte det måtte være stedet at spørge ift. ny laptop?. Og kan godt se der mangler info i forhold til hvad jeg skal bruge den til: Jeg opretter blandt andet produktsider på sitet - også derfor linket. Det vil sige at jeg opsætter URLs for de enkelte produkter, laver tekst og indsætter produktinfo, billeder osv.

9 ud af 10 vil så nok sige MacBook. Personligt synes jeg godt om Lenovo i andre sammenhænge, og så ser Yoga 700-serien bare cool ud synes jeg.
Og nej: Jeg er - desværre - ikke ejer af firmaet
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2019 - 08:41 #21
#20 Tænkte det nok du ikke var ejer. Men nogle er mere mistroiske end andre, ingen nævnt ingen glemt. Jeg må desværre melde hus forbi på hvad du skal købe. Ved ikke hvad der kræves til det du skal bruge pc til. Håber der kommer en forbi der konstruktivt  kan råde dig.😊
Avatar billede Morten D Novice
25. juni 2019 - 09:24 #22
Ja, det håber jeg også. Jeg hører gerne fra nogle herinde som har erfaring med Lenovo Yoga 700-serien?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2019 - 09:58 #23
Morten D.
Jeg tror din mulighed for svar bliver bedre, hvis du lukker her, og i stedet opretter et spørgsmål som f.eks "Lenovo Yoga 700-serien"  Uden dit firma link.😊
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2019 - 12:05 #24
#23. Jeg er enig. Der er for meget spam i tråden her.😊