Avatar billede Anders_M Novice
02. juli 2019 - 16:42 Der er 5 kommentarer

Tid til en ny tablet - hvad skal jeg vælge.

Jeg har en 5 år gammel iPad og det er på tide at skifte den. Jeg er blevet lidt anti-apple med tiden og ønsker at få noget andet. Jeg har dog ikke kendskab til andet.

Så mit spørgsmål er - Hvilken tablet skal jeg undersøge nærmer?
Prisinterval 4000-7000 kr.
Den skal bruges privat.
God til at streame.
"God lyd".
Præcis tuchscreen.
Intuitiv/brugervenlig.

Jeg håber at i har nogle gode bud:-)
Avatar billede wjens Guru
02. juli 2019 - 17:39 #1
Til Android vil jeg foreslå at du kikker på Lenovo og Samsung - de har mange i den gode ende. Jeg kører selv med en Samsung.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
02. juli 2019 - 17:52 #2
Har haft Samsung Galaxy A6 i et år.
Den kostede dengang 1499,- kr

10.1" skærm (vist nok samme størrelse som iPad...?)
32gb ram og mulighed for microSD.
Klarer Android spil og alt hvad jeg ellers har brug for.
Har også simkort mulighed.

Mon ikke du kan få en model fra Samsung, som lever op til dine behov?
Avatar billede milter Ekspert
02. juli 2019 - 20:29 #3
Kun dine egne øjne, fingre og ører kan afgøre, om dine krav kan opfyldes. Kort sagt, du skal ud og have en del tablets i prisgruppen fysisk foran dig, og derefter skal du lytte til dem, prøve touchscreenen, føle dem i hænderne, osv.

Andres fornemmelser af den slags kan ikke bruges til noget fornuftigt.
Avatar billede Anders_M Novice
03. juli 2019 - 10:10 #4
Indtil videre er jeg nok også mest til Samsung.

Jeg ved godt at jeg ikke skal gå ud og købe en tablet uden at have prøvet mig frem først. Men jeg værdsætter andres input og det giver mig idé om hvor jeg bør starte:-)
Avatar billede wjens Guru
18. oktober 2019 - 12:19 #5
Jeg har en Samsung S5e (valgt for også at få fingeraftryksaflæser til at åbne). Ok til mit behov. Deres Tab A er billigere og kan lidt mindre.

Pas på, flere af deres modeller findes i årgange - f.eks.Tab A (2019), som er ny generation af tidligere Tab A modeller. Du kan godt finde tilbud på "Tab A", hvor det er den tidligere udgave.