Avatar billede Mari Novice
07. juli 2019 - 01:44 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Bliver ringet op og tilsluttet Historie blad uden at sige ja!

for ikke så lang tid siden blev jeg ringet op af en der skulle forstille sig at være fra historie magasinet jeg snakket med hende og hun sagde hun havde et rigtig godt tilbud hun sagde jeg kunne få airpods 3 historie blade for 148 kr. jeg vidste godt det var scam da jeg ikke er helt dum. når men jeg siger jeg vil kigge på det fordi hun sagde at de havde sendt en gmail. her i dag får jeg så en besked fra
Abonnement HISTORIE om at jeg har bestilt: 3 nr. af HISTORIE + In-ear høretelefoner - trådløse og støjreducerende for 148,00 kr.
Efter tilbuddet fortsætter du i løbende abonnement og kan til enhver tid opsige det til udløbet af den aktuelle betalingsperiode.
Efter tilbuddet betales abonnementet for 4 numre ad gangen, i alt 324,00 kr. (81,00 kr. pr. nummer)........ og der står jeg får et giro kort med det første blad! hvad fanden skal jeg gøre jeg har ikke sagt ja til det eller noget. fik forresten også en besked efter jeg talte med dame hvor der stod jeg skulle betale 148 kr.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2019 - 02:19 #1
du skal bare ringe og skrive at du ikke har sagt ja.

når du så modtager bladet, så skal du bare gemme det og lade være med at betale.
jo flere de sender, og jo mere de siger du skylder dem, skid hul i det.

du har ikke sagt ja, og hvis de begynder på inkasso, siger du at du aldrig har sagt ja til at modtage det. og det bliver du bare ved med.

og skriv med det samme til forbrugerstyrelsen, at du er blevet prakket noget på.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2019 - 07:17 #2
Aflever det på posthus og nægt modtagelse af det. Ring/skriv til dem at du ikke ønsker deres blad og lad være med at betale en krone til dem. En anden gang der ringes om noget tilsvarende, så sig de skal oplyse hvor du kan se mere til produktet før du bestemmer dig. Det plejer at gøre de fleste sælgere tavse.
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. juli 2019 - 09:46 #3
Hvorfor skulle det være scam? Det er altså en ret normal fremgangsmåde for diverse magasiner..
Avatar billede Mari Novice
08. juli 2019 - 15:46 #4
Tak for hjælpen alle sammen. det eneste jeg skulle gøre var at skrive jeg var under 18 så fik de travlt med at slette alle mine oplysninger og annullere min bestilling!
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2019 - 16:42 #5
haha, det er også en god løsning!
Avatar billede Christian Novice
13. februar 2023 - 21:21 #6
Hvis andre skulle læse med her eller du skulle ende i situationen igen, så husk på at man som debitor/skyldner i en inkassosag altid kan gøre indsigelse til inkassofirmaet.

Så kan de ikke køre inkassosagen, men gør man hvor man med rette skylder pengene, kan det blive dyrt for de har mulighed for f.eks. at gå i Fogedretten.

Jeg har fundet en artikel omkring det her: https://www.inkassofirma.dk/ordbog/indsigelse/