Avatar billede Casper Hansen Praktikant
08. juli 2019 - 17:24 Der er 3 kommentarer

Netværk

Hej alle sammen. Jeg skal til at opsætte et stort netværk med bla Adgangskontrol og varmestyring. Hvad er den bedste måde og opsætte det på så man kan tilgå de enkle lag udefra ? Altså man får en kode / ip adresse og så kan man kun tilgå Adgangskontrol og ikke se andet ?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 03:16 #1
Man deler adgang til ting med en server.. Windows server, active directory.
Dit spørgsmål er meget ukonkret.

For at lave netværk skal du have en domæne controller der f.eks deler IP adresser ud med DHCP.

?

Hvis du vil tilgå et netværk udefra, skal du have en VPN forbindelse
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. juli 2019 - 07:57 #2
Du skal som absolut minimum have en firewall imellem internet og dit eget netværk - du må ikke lade det stå åbent på den måde.
Ved at samle sikkerheden i en firewall har du kun en angrebsvektor, hvis det hele står åbent kan sårbarheder på hver enkelt enhed rammes.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 13:17 #3
#1 opsæt router ned firewall fra lokal netværk
#2 port forward en adgangskontrol gennem et VPN netværk
#3 opsæt rettigheder for enheder, med windows domæne server (active directory)