Avatar billede h_s Forsker
10. juli 2019 - 21:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre medietype på film i iTunes

Jeg har en del film hvor jeg plejer at have medietypen "Film" på. Af en eller anden grund er medietypen ændret til "Egne videoer". Jeg vil gerne have ændret det tilbage, men kan kun gøre det enkeltvis. Hvorfor virker det ikke når jeg vælger alle film på en gang?
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2019 - 03:40 #1
fordi det kan itunes ikke :)
åbenbart.

gem dine film på din computer (download), fordi itunes bliver snart lukket og de åbner noget nyt der hedder apple music, media, film, osv
Avatar billede egonspock Seniormester
11. juli 2019 - 09:34 #2
Det bør være simpelt når du er på en Mac.

i iTunes, gå til Film->Egne videoer
Vælg dem du vil skifte til Film (evt. med cmd-a for vælg alle)
Gå i Rediger->Vis Info
Vælg fanen "Valg"
Sæt medietype til "Film"
Tryk Enter eller klik på OK.
Avatar billede h_s Forsker
11. juli 2019 - 09:53 #3
Jeg er helt enig det burde være let, men jeg det virker kun når jeg tager filmene enkeltvis.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. juli 2019 - 10:17 #4
Hvilket styresystem og hvilken udgave af iTunes har du (se i æble-menuen: om denne Mac og i iTunes-menuen, om iTunes)
Avatar billede h_s Forsker
11. juli 2019 - 18:31 #5
MacOS Har High Sierra (ver. 10.13.2) og iTunes er ver. 12.8.2.3.
Avatar billede egonspock Seniormester
11. juli 2019 - 21:28 #6
Prøv i første omgang at opdatere styresystemet, den seneste udgave af High Sierra hedder 10.13.6, der virker det i hvert fald på min iTunes-computer her. Det gøres i AppStore i Æble-menuen.
Avatar billede h_s Forsker
11. juli 2019 - 21:51 #7
Kan desværre ikke opdateres, da min iMac er fra mid 2012.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. juli 2019 - 00:59 #8
hmm, hvis den selv siger det, er der noget andet galt, for iMac helt tilbage fra 2009 kan opgraderes til 10.14. - og i hvert fald fra 10.13.2 til 10.13.6. Har du prøvet at køre diskværktøj på den?
Avatar billede h_s Forsker
12. juli 2019 - 06:36 #9
Ups - Min er fra Mid 2011. Der står jeg ikke kan opdater til 10.14. Hvordan får jeg fat i en nyere, men ikke så ny?
Får heller ikke noget frem når jeg prøver at opdater iTunes. Hvordan kan jeg opdater den?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. juli 2019 - 08:31 #10
Det er nok en god ide at finde Diskværktøj og reparere din disk først. Det finder du i Programmer->Hjælpeprogrammer.

Jeg tog fejl med opgraderingsmuligheden. Den ældste iMac der kan opgraderes til 10.14 er fra ultimo 2012, men du kan komme på 10.13.6, som kan gøres med denne combo-updater, hvis den ikke selv vil:
https://support.apple.com/kb/DL1970?viewlocale=da_DK&locale=en_US

Det kan være det ene eller andet hjælper :-).
Avatar billede h_s Forsker
12. juli 2019 - 17:08 #11
Jeg har kørt "Førstehjælp" i Diskværtøjet. Der er ikke noget at reparere.
Og enten har jeg fået skrevet forkert version, set forkert eller er den nu opdateret af sig selv, for nu står der at jeg har ver. 10.13.6 af macOS.
Nogle forslag til hvad jeg gør?
Tillægsspørgsmål: Genre feltet er låst på nogle af filmene. Hvordan låser jeg dem op?
Avatar billede egonspock Seniormester
16. juli 2019 - 23:33 #12
Det lyder som et problem med iTunes-databasen så. Der er en lidt besværlig løsning beskrevet her:
https://kirkville.com/how-to-rebuild-your-itunes-library/

Bemærk at man først skal i indstillinger-avanceret og indstille det til at lave en databasefil, før man kan komme til næste skridt. Jeg ved ikke om det er for kompliceret?