Avatar billede per2edb Guru
11. juli 2019 - 10:19 Der er 5 løsninger

Info på skærm til en DB eller fil på computeren

Vi skal have forskellige informationer fra E-Mail på skærmen lagt ind i en Access database
Er der nogen der kender til en f.eks skanner der ved at pege på skærmens
tekst henter den ind i en DB eller en fil
Avatar billede Slater Ekspert
11. juli 2019 - 10:25 #1
Du har en e-mail der bliver vist på en skærm, og den skal ind i en database? Hvorfor ikke læse e-mailen i stedet for skærmen? Det vil da være hundrede gange nemmere. OCR er beværligt og fejlbehæftet.
Avatar billede per2edb Guru
11. juli 2019 - 12:38 #2
Er ikke helt med så jeg prøver med et eksempel:

Vi får en ordre f.eks som pdf vedhæftet en e-mail
Så viser vi pdf'en på skærmen
Derefter vil vi gerne "Plukke" med evt. en form for skanner:
Firmanavn
Ordre nr
Type
osv......
Ud af pdf'en på skærmen, hvorefter disse værdier lægges i en fil
vi kan benytte til Access DB
Avatar billede Slater Ekspert
11. juli 2019 - 12:47 #3
Ja, men hvorfor ikke læse dataene fra pdf-filen i stedet for først at vise dem på en skærm og så læse dem fra skærmen? Det er en kæmpe omvej, og jeg kan ikke se formålet med det ud fra det du fortæller.
Avatar billede per2edb Guru
11. juli 2019 - 14:38 #4
Det går alt sammen ud på at gøre det hurtigere
I dag downloder vi pdf'en og benytter et OCR program
Det tager alt for lang tid da vi har flere hundrede transsaktioner

Vi vil derfor springe downlode over og se om vi med en skanner kan "plukke"
direkte
Avatar billede per2edb Guru
12. juli 2019 - 17:43 #5
Er der nogen der kender til en f.eks skanner der ved at pege på skærmens
tekst henter den ind i en DB eller en fil