Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2019 - 20:52 Der er 4 kommentarer

Kan man godkende cookies automatisk

Jeg kunne godt tænke mig at man kan tillade cookies automatisk kan man det med windows, eller findes der et program til at kunne gøre dette
Avatar billede klaudi Ekspert
12. juli 2019 - 20:58 #1
Avatar billede Jannickhess Professor
12. juli 2019 - 21:15 #2
Tak Klaudi

Det virker fint, men den glemmer bare de hjemmesider der gemmes i historikken, i hvert fald i Chrome.

Lukker ?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
13. juli 2019 - 06:41 #3
Hej - nej det kan man ikke!

Når vi laver disse "forbandede" Cookie popups, skal lovgivningen følges :-(
Der har vi nogle valg, der går lidt i gråzonen, med lovgivningen. Men det enkelte Site/hjemmeside, kan sætte dem til automatisk, at du acceptere Cookies når du går videre på siderne, derudover kan der sættes interval for, hvornår du næste gang, "skal have den (smidt i hovedet)", ved nyt besøg.

Men loven kræver reelt at du "Fysisk" trykker på "accepter", alt andet er "grå zone og omgåelser.

Forsøger du at lave noget på din PC, der forhindrer disse Cookies. Vil du blot få fejl ved besøg på siden, alternativt ikke få adgang til siden.

Så kort sagt: LEV MED DET, det er blot starten .....
Avatar billede Jannickhess Professor
13. juli 2019 - 08:47 #4
De eneste fejl der er ved det, er altså at den har glemt de tidligere historiker, bare ikke de kommende,

Jeg vil bare gerne undgå at skulle klikke godkend cookies mange 1000 gange hvert år.

Og teksten er IKKE henvendt sig til Computerworld alene
Jeg ved godt at at det er en Eu lov, men jeg kan heldigvis stoppe disse forbandede cookies popups