Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2019 - 11:41 Der er 12 kommentarer

Mistænkelig mail fra NETFLIX

Jeg har i dag 15/7 modtaget en mail fra Netflix, der virker mistænkelig.
Jeg har kontaktet min udbyder YouSee, der rådede mig til IKKE at klikke på linket, hvad jeg heller ikke kunne finde på.

Jeg har indsat et link med et billede fra min telefon. Det er kun på telefonen mail er kommet ind, og ikke på min computer.
Teksten i mailen er på engelsk!

https://ibb.co/VB1x9xY
Avatar billede INK Ekspert
15. juli 2019 - 11:44 #1
Det er klart svindel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2019 - 12:03 #2
Så vidt jeg ved, ville de næppe underskrive sig "Net-Flix. Team" - men kort og godt "Netflix", uden bindestreg.

Og allernederst ser jeg en "By Ntflx" - det ville næppe heller stå i en officiel besked.

Men allervigtigst - du er ikke "Dear Client" - du er en person med et navn, brugernavn eller kontonummer. Og når ikke afsenderen refererer til det, er beskeden givetvis et forsøg på phishing.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2019 - 12:05 #3
...Men i øvrigt, hvis du kun har fået den på telefonen, lyder det også mærkeligt. Kunne det ikke være fordi din mail-klient på PC´en har fanget den og sat den i karantæne?

...Ellers kan det være en push-meddelelse fra en af de andre apps på din telefon, hvilket ikke er godt (for så kan der komme mere af samme slags...)
Avatar billede Jordegern Seniormester
15. juli 2019 - 14:10 #4
Prøv at se, om du kan se hvilken email, den er sendt fra. Hvis den er sendt fra en Netflix adresse, tyder det på at den er ægte. Hvis den ikke er sendt fra Netflix, er det svindel. Jeg vil nu umiddelbart tro at det er svindel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2019 - 14:25 #5
Adressen den er sendt fra er:

srveacc"snabel a"net.com

Det var bl.a. denne mail-adresse der gjorde mig mistænksom, men også at teksten er på engelsk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juli 2019 - 14:30 #6
...Selv hvis den havde været sendt fra en Netflix adresse, ville man ikke kunne stole på den - afsenderadresser kan forfalskes.
Avatar billede Jordegern Seniormester
15. juli 2019 - 14:50 #7
Det er klart svindel. Netflix ville aldrig sende fra den adresse. Det er rigtig, at afsenderadresser kan forfalskes. Men afsenderadressen kan give et fingerpeg.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. juli 2019 - 16:26 #8
FUP
Jeg har selv modtaget en ligende mail, uden på noget tidspunkt at have været kunde hos Netflix.
Avatar billede AndersAnders Novice
28. juli 2019 - 14:41 #9
Kan du prøve at indsætte mailen? Det lyder umidelbart klart som noget svindel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2019 - 15:14 #10
Nej, jeg kan ikke indsætte mailen, da den for længst er slettet!
Jeg tror ikke det er Netflix der er afsender, men derimod firmaet Fup, Plat & Svindel A/S der er afsenderen.
Avatar billede oscarkogi2007 Juniormester
06. august 2019 - 20:52 #11
Jeg er også ret sikker på det er svindel.
Hvis det var Netflix ville de have gjordt mere ud af mailen.
Det er jo også Net-flix og ikke Netflix:
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2019 - 21:20 #12
Ja, og er det ikke Netflix, så er det NETS, eller noget helt tredje, hvor der er nogle platugler og fidusmagere, der prøver at fuppe folk. Afsenderne tilhører samme kedelige firma, nemlig Plat & Svindel International