Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2019 - 09:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

duka pc

er der nogen der ved hvodan man kommer i kontrolpanelet på en duka pc skal slette pdf for at lave den danslke
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2019 - 09:58 #1
En DuKa PC er låst. Du skal have fjernhjælp fra firmaet.

Overtog en brugt DuKa hvor licensen for hjælp var udløbet. Skulle absolut ikke bruge den betalte assistance mere, så jeg geninstallerede Win 10 forfra, men den løsning dur selvfølgelig ikke i normal situationen.
Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2019 - 10:01 #2
jo men har fået at vide der er en kode så jeg kan komme i kontrolpanet som nu er låst ved godt det nemme for os er at lægge en ny win 10 på den ink
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2019 - 10:50 #3
Hvis pc kører på Windows 7 vil jeg anbefale at lægge Win 10 på den så du har et system der er fremtids sikret. DUKA kan godt levere Windows 10 men det er ny pc og en pris der er horribel. Har selv her for 3 måneder siden gjort der samme på min mors pc. Licens der er i bunden kan du aktivere den med.
Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2019 - 11:00 #4
det er en duka pc med win 10
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2019 - 12:21 #5
Ok. Ja så er det hvad man er til. Personligt bryder jeg mig ikke om den brugerflade der var. Pc kan ikke multitaske som man kan på en normal pc. I den gamle version kunne man godt åbne pc så man kunne komme ind bag systemet. Men der var stadig begrænsninger for hvad man kunne gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2019 - 14:32 #6
hvis du kan lave tricket med at slukke lige når win starter, og gøre det 3 gange, så vil den starte med mulighed for bla fejlrettelse. Start kommandoprompt, og bare skriv
control panel
det burde åbne et vindue med kontrolpanelet.
Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2019 - 17:32 #7
¤6 oki det vil jeg prøve når jeg er der næste gang  du hører nærmere
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2019 - 09:30 #8
Er du kommet videre?
Avatar billede posten Ekspert
09. august 2019 - 08:43 #9
jeg har ikke været der ude hvor den står men vil som skrevet tidligere svare hér  når det sker
Avatar billede posten Ekspert
08. april 2020 - 14:56 #10
har dags dato været ude ved den der duka pc hvor vi ringede til dem i din duka menu er der til højre næst sidst en hænelås når du klikker på den gentarter den så UDEN  duka og du kan både komme i pc-instillinger og i dit kontrol panelså ikke noget med gøre som i #6
lukker den så herved
Avatar billede SommerFyr Seniormester
20. august 2020 - 19:16 #11
Hej jeg har købt en dukapc og må sige det er sku da nemt at installer nyt styresystem på den. to mig 30 min og så var der nyt windows 10 på den. hvorfor siger alle det er så svært.. Hvad er det for problemer i møder ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2020 - 19:31 #12
#11 Spørgsmålet her havde ikke noget om at installere Windows 10 på en Duka pc. Det var at tilgå kontrolpanelet.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
20. august 2020 - 19:34 #13
ok. men det har jeg heller ikke nåde problem med..
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2020 - 19:42 #14
Det er fint. Jeg har selv installeret Windows 10 på en Duka pc. At installere systemet var ikke et problem. Jeg havde dog lidt bøvl med en driver som Windows Update mente var god for computeren. Den ødelagde det trådløse netværk så flymode stod og  flashede på skærmen.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
20. august 2020 - 20:00 #15
Da jeg købt den var dukapc menu system på den som jeg har prøve lidt men ikke syndes var nåde at bruge tid på, så jeg valgt at afinstaller alt der have med det at gøre samt slette bruger, og oprette mig selv på den, det gik nemt, her efter installer jeg windows 10 uden problemer..  men ja driver til den var lidt mere nåde møg. dog brugt jeg et par driver software som kun finde nåde der virker. .
Avatar billede Nick Hirsch Praktikant
22. december 2020 - 11:52 #16
Hej 🎅
Jeg har fået en lidt gammel computer af min kammerat, hans far har desværre
Forladt denne jord. Men der er Duka på den computer 🤦🏻‍♂️så mit spørgsmål er.
Hvordan og kan man slette Duka og gøre den til alm computer igen med Windows på da min datter skal ha den 🙂.
Mvh Nick
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2020 - 12:08 #17
#16 - se løsning i #10 (med mindre du vil installere den helt forfra)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2020 - 12:22 #18
Duka er for ældre eller brugere med begrænset viden om pc. Jeg vil anbefale at lave en nyinstallation og bruge den kode der står på den til aktivering. Jeg tror stadig at Duka er et system der kun håndterer en ting gangen.  Og  det vil man bare blive træt af.