Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 00:17 Der er 10 kommentarer

Kan ikke logge på pc

Jeg har en HP-pc, som jeg ikke kan logge ind på. Dvs. jeg kan slet ikke komme på skrivebordet. Hver gang siger den, at adgangskoden er forkert, eller at legitimationsoplysningerne ikke kunne bekræftes.

Jeg har lavet adgangskoden til Microsoftkontoen om på min MAC og derefter prøvet den. Det virker heller ikke.
Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 00:20 #1
HP-pc'en har adgang til nettet, så den burde ikke afvise pga. manglende netforbindelse.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. juli 2019 - 00:23 #2
Er det en model med numerisk tastatur - indlejret over  det normale tastatur - sørg for det er slået fra - gøres typisk med fn -tasten og numlock tasten. Er det slået til bliver et k typisk til et 2 tal etc...
Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 00:25 #3
Det virker desværre ikke.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. juli 2019 - 00:30 #4
Prøv med et andet tastatur. evt USB...

Gerne skærmtastaur - som slås til under øget tilgængelighed - kan nås omkring nederste højrehjørne inden indlogning på windows.
Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 00:48 #5
Det virker ikke;-( Og jeg har endda slukket computeren og prøvet igen. Og lavet koden om igen.
Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 01:04 #6
Tror du, jeg skal nulstille computeren? Og i så fald tror du, jeg kan gendanne den til en tidligere indstilling?

Jeg har virkelig brug for denne computers Word - så hvis det bliver slettet ved nulstilling, har jeg brug for at kunne gendanne det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. juli 2019 - 01:26 #7
I dit tilfælde vil jeg ikke nulstille.

Har du flere konti på maskinen - lokal og microsoftkonto evt. - vil ofte ses som brugere nederst til venstre på skæmen før indlogning.

bemærk hvis før 1803 slettes ting.. så gå efter link2 ...

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028457/windows-10-reset-your-local-account-password

https://www.top-password.com/knowledge/reset-windows-10-password.html
Avatar billede Camilla Praktikant
26. juli 2019 - 01:55 #8
Jeg kan ikke se nogen brugere i nederste venstre hjørne eller andre steder.

Metode 1: Når jeg klikker på pc'ens "Jeg har glemt min adgangskode", så sker der ikke noget.

Metode 2: Når jeg trykker på Windows-tasten + X, så tror den bare, jeg vil skrive adgangskoden, og uanset hvor eller hvor mange gange jeg trykker, inden jeg skriver, så fylder den adgangskodefeltet ud.

Metode 3: Den prøvede jeg først.

Metode 4: Ser ikke ud som om, det er noget, jeg kan gøre.

Metode 5: Koster penge.

Metode 6: Kræver nulstilling.

Så der er kun nulstilling tilbage ...

Hvis jeg nulstiller og kommer ind på skrivebordet, hvordan forhindrer jeg så, at samme problem opstår, når jeg skal starte computeren en anden dag...?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2019 - 17:07 #9
skriv dit brugernavn og adgangskode ned i en bog!
Avatar billede Camilla Praktikant
27. juli 2019 - 00:54 #10
Tak for det enormt gode råd, sidwave, jeg kunne dog have skrevet det ned 100 steder, uden at det havde hjulpet!!