Avatar billede JSG88 Praktikant
26. juli 2019 - 12:52 Der er 5 kommentarer

Plugin til håndtering af priser for affiliate

Hejsa. Jeg er igang med at opbygge mit første affiliate-site, og jeg kan allerede nu se, at der nok kommer til at gå en del tid med manuel opdatering af priser fra forhandlere, hvis jeg ikke finder en måde at automatisere det på.

Sitet er https://sengeguruen.dk/, og jeg kører på Wordpress med Genesis tema + Eleven40 Pro child theme. Det jeg gør er, at lave toplister over forskellige produkter inden for senge/madras-nichen, og jeg kører i øjeblikket med affiliate-netværket Partner-ads. Det er altså ikke et decideret sammenligningssite, men et site, hvor jeg omtaler produkter og i den forbindelse selvfølgelig gerne vil nævne priser.

Jeg har set udenlandske løsninger på plugins, der kan håndtere priser/produkter/links, men jeg har ikke umiddelbart kunnet se på dem, at partner-ads skulle være supporteret. Derudover har jeg set https://affiliateplugin.dk/, som ser lovende nok ud - Men inden jeg sætter for meget igang, vil jeg gerne høre, om I måske har nogle gode erfaringer med, hvordan man håndterer det her bedst? Jeg er ikke udvikler, så det må gerne være så meget out-of-the-box som muligt.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
29. juli 2019 - 07:01 #1
Hej
Mener at partneadds har et feed, på nogle produkter. Ligeledes henviser de til et feedplugin https://dildo-priser.dk/feed-importer/

Læs mere om feeds på partneradd siden her https://www.partner-ads.com/dk/feed.php
Avatar billede Rabatkongen.dk Praktikant
04. december 2019 - 20:00 #2
Hej Sengeguruen,

Affiliateplugin kan gøre jobbet. Dette forudsat at webshops ikke forhindrer din crawl/scrape af deres websites. Hvis samtlige webshops har fungerende feeds kan dette være et alternativ som er værd at overveje.
Jo, Partner-Ads er supportet. Det er t.o.m. PartnerAds som har overtaget udviklingsarbejdet af Affiliateplugin.
Du skal dog være obs. på at Affiliateplugin f.n. vist ikke fungerer i allerseneste version af php.
Avatar billede KarenMadsen Praktikant
29. december 2019 - 21:18 #3
Hej JSG88,

Jeg benytter selv Genesis på https://maaltidskasser-online.dk/ - men jeg benytter dog et andet affiliate netværk, nemlig Digital Advisor. Her har de et automatisk feedsystem, som opdaterer priserne i real-time (samt fordele og rabatkoder). Jeg tænker der må ligge et lignende system i partner ads? For ja, det giver ikke mening selv at opdatere priser hele tiden. Slet ikke med så mange produkter, der er indenfor senge.

// Karen Madsen
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. december 2019 - 07:14 #4
En anderledes løsning er at oprette sitet som en webshop med WooCommerce.

Dine produkter har 4 varetype muligheder, som standard:
Enkel vare
Grupperet vare
Ekstern/Partner vare
Variable vare

Typen: "Ekstern/Partner vare" siger vel næsten sig selv ...

Skulle du have brug for hjælp, kan du i første omgang tage gratis kontakt for en snak og uforbindende vejledning.
Avatar billede Rasmus Praktikant
03. januar 2024 - 11:16 #5
Jeg er ved at opbygge https://pizza-ovnen.dk/ som mit første affiliate site. Jeg er startet med Partner-ads, men der er ikke nogle brugervenlige guides til at opsætte produkt feeds mm. Er der nogen som har erfaring med at oprette tilbudslister, hvor Lagerstatus, pris og eventuelt rabat automatisk opdateres?

Jeg vil gerne have en liste med logo, lager, pris og knap til køb.