Avatar billede andys Juniormester
28. juli 2019 - 08:05 Der er 9 kommentarer

Glemme valg ved minijack port.

Hej.

Min dreng har på sin bærbar sat sit gamerheadset til i jackstik. Han er kommet til at sætte flueben i at windows skal huske hans valg. Problemet er, at han har gemt det som højtaler og ikke høretelefoner med mikrofon.
Er der nogen der ved hvordan man får windows til at "glemme det". Jeg synes ikke at jeg kan finde det nogen af de steder jeg tidligere kunne finde det.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 09:38 #1
Kontrolpanel -> Lyd
Avatar billede andys Juniormester
28. juli 2019 - 10:01 #2
Nej. Det er ikke en løsning. Der er det
ikke muligt at få windows til at glemme indstillingen.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 10:13 #3
Prøv så lige med Enhedshåndtering -> Lyd-, video- og spil-controllere
Her kan du måske slette
Avatar billede andys Juniormester
28. juli 2019 - 10:33 #4
Jeg prøver lige, men jeg synes det er lidt mærkeligt, at jeg godt kan komme til det på min egen pc, i kontrolpanel -> lyd
Avatar billede andys Juniormester
28. juli 2019 - 10:42 #5
Tak for hjælpen. Det hjalp at slette lydkort plus driversoftware, og installere det hele igen. Herefter kunne jeg få ændret indstillingen, når headset blev tilsluttet.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 10:43 #6
Hvis I har det samme styresystem, lyder det mærkeligt. Det har måske noget at gøre med brugerrettigheder.
Avatar billede andys Juniormester
28. juli 2019 - 10:45 #7
Ja det synes jeg også. Begge pc er sat op på samme måde, men på hans mangler det lille mappe ikon lydindstillinger.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 12:05 #8
du kan 'altid' bruge windows søg i processlinjen, og der skrive lydindstillinger - så får du et link til den. Søg er godt til at finde funktioner, der er blevet væk for en (fx når microsoft redesigner dem)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2019 - 12:30 #9
#8
Ja, man burde bruge det mere. Bare trykke på Windowstasten og begynde at skrive. Det er nok bare vi "gamle" som er vant til at skulle lede efter tingene på gammeldaws facon :-)