Avatar billede Laursen Juniormester
30. juli 2019 - 13:35 Der er 3 kommentarer

Synes I, at noget bør laves om her?

Hej,

Jeg hjælper lige nu en ven, som driver et firma, hvor de kører studenterkørsler hver sommer. I den forbindelse er vi ved at kigge på hjemmesiden, for at se om vi kan øge konverteringsraten.

Hjemmesiden er https://lejstudentervogn.dk/ og de har noget super fedt materiale - spørgsmålet er bare, om det kommer sig godt nok til udtryk.

Synes I, at siden er nem at navigere rundt om, og kommer man nemt frem til bestilling/henvendelse omkring en ledig dato? Er videoen i toppen for forvirrende?

Jeg har lidt en drøm om at lave en separat landingsside og teste derpå - hvad har I af erfaringer med det? Og bruger i WordPress til det (siden er forresten lavet i WordPress), eller bruger i et one-page modul?
Avatar billede m5eren Novice
21. august 2019 - 09:56 #1
Det tog mig lidt tid at finde ud af, at priserne er individuelle. Skal man trykke på "Booking" eller "Pakkeløsninger". Det må gerne gøres rigtig tydeligt. Individuelle priser gør det i øvrigt også svært at øge konverteringsraten, da der skal ske meget kommunikation frem og tilbage mellem potentiel kunde og virksomhed, før købet går igennem. medmindre i selvfølgelig betragter kontakten som konverting. I så fald skal i presse mere på, at folk skriver til jer. måske en knap på forsiden sammen med "ledige datoer" og "se lastbilerne". i skkule måske også skrive en meta-beskrivelse

mvh Klaus
21. august 2019 - 14:18 #2
#1: Really??! Det tog mig under 5 sekunder. Det er sgu så logisk sat op, som noget kan være!

Siden er sgu flot lavet, fungerer glidende og godt - og ser glimrende ud! Kudos

Dog:

Du mangler en "page description" -helt basic!

Selvom der er metadata at finde på alle sider, så mangler du specifikke meta tags. Google scanner efter keywords i metadata og tags er en del af måden hvorpå en side rankes på google.

Kan det passe at siden sidst er opdateret d. 12. marts i år??!?!! Det er umiddelbart det jeg får frem.

Lidt SEO info:
1,942 likes
26 people talking about this
-
95 pages link to this website
31 domains link to this website
-----

Reference links har ingen "point to" - altså ingen beskrivelse af hvor de peger hen omod:

www.tv2ostjylland.dk/artikel/studentervogn-til-34000-kroner-faar-fadoelsanlaeg-dj-pult-og-stripperstang

lejstudentervogn.dk/
www.facebook.com/lejstudentervogn

lejstudentervogn.dk/
www.instagram.com/lejstudentervogn.dk

Men dette er i småtings afdelingen! Ellers er det virkelig godt arbejde!! Stor ros herfra!
Avatar billede Halfdan Seniormester
11. september 2019 - 23:05 #3
Hej Laursen

Puha, der er masser af plads til forbedring: https://gtmetrix.com/reports/lejstudentervogn.dk/IDzEKFTt

Selvom det kan virke til at hjemmesiden på indholdssiden er færdig, skal teknikken også på plads hvis I har en forventning om at ranke på Google og andre søgemaskiner, samt at besøgende bliver hængende på jeres webside (eller overhoved at lande på den, som indlæsningstiden er langsom):

- Fuld indlæsningstid på 31.6 sekunder
- Total webside-størrelse (ved indlæsning): 48.8MB

Begge tal er desværre megeeeet under middel...

Jeg antager næsten at jeres webside også er meget sæson præget, hvor jeg ville fokusere på at at lave PPC (Ads) når sæsonen er inden for jeres foretagen for at sikre at I kommer øverste i Google og andre søgemaskiner når kunder søger efter en vogn. Herudover er der en lang række tiltag på SEO-delen som også kan laves for at lave en bedre placering af websiden online, og dermed større synlighed.

Hvis I står og mangler noget hjælp med det, så smid en besked så finder vi ud af noget

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard