Avatar billede hclisbedsted Seniormester
30. juli 2019 - 19:39 Der er 6 kommentarer

internet

jeg har min gamle p.c som jeg stadig bruger til tider, så har jeg fået en ny hvor internettet (TDC) driller mig lidt.
den gamle kører fint på internet, men når jeg flytter internetkablet over på den nye p.c, så tager den til tider ret lang tid om at oprette forbindelsen og kommer med denne meddelese: der kan ikke oprettes forbindelse til dette website, klikker jeg så på genindlæs, så kommer det jeg søger, men ikke hver gang.
det kan vel ikke være internetforbindelsen når det er samme kabel som til den gamle. Kan det være en indstilling der er galt med?
jeg har you see homebox hvid
når jeg tester internethastighed viser den 23,50 og 6,90
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2019 - 21:07 #1
lad den gamle beholde sit kabel, og brug et nyt til den anden pc - så har de hver sin ip-adresse på lokalnettet, og det kører bedre.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
30. juli 2019 - 21:46 #2
de kører med hver sit Kabel, men alligevel er problemet der,.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2019 - 06:31 #3
der er muligvis et dårligt netkort stik, eller selve kablet.
når du ryger af og siden ikke kan indlæses, er det som regel en DNS server som ikke svarer i tide.

prøv evt. at skifte DNS server til 8.8.8.8 (google dns)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2019 - 08:15 #4
bærbar? se på strømstyring - der skal være maks på wifi og usb altid - ikke noget med at lukke ned for at spare strøm.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2019 - 08:35 #5
det er ikke en bærbar pc
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2019 - 08:58 #6
lav en usb med lnux, og boot på den - hvis den kører internet uden problemer, så overvej en udskiftning af windows-installationen (noget er galt i den).
Er linux også fejlbehæftet, så skal du gå al hardware igennem