Avatar billede 1Dorte Guru
01. august 2019 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Huawei - hukommeleskortadgangskode

Min mand har en Huawei p20 lite.

Han kan pludselig ikke finde musik, som ellers ligger på hans SD-kort. Han har derfor genstartet hans tlf., og han får følgende besked lige efter opstart:

Angiv hukommelseskortadgangskode
--- plads til at skrive adgangskoden ---
Du kan låse dit hukommelseskort op under Indstillinger - Sikkerhed og personlige oplysninger - Flere indstillinger - Kryptering og legimationsoplysninger.

Hans valgmuligheder er "annuller" og "udført", hvor "udført" så er kun er lyseblå, og altså ikke en mulighed, før han skriver en adgangskode.

Vejledningen i beskeden leder blot til et sted, hvor man kan skrive den for os ukendte adgangskode.

Han har aldrig haft en adgangskode til hans sd-kort. Og han har ikke sat en adgangskode.

Vi har også prøvet at slutte telefonen til pc'eren - men her kan jeg kun se intern lager og ingen SD-kort, hvilket vi ofte har gjort.

Vi har også afmonteret og genindsat SD-kortet - også uden held.

Hvad mon vi kan gøre?

Mvh. Dorte

Vi har haft
Avatar billede posten Ekspert
02. august 2019 - 06:11 #1
hvad med koden til simkortet er det prøvet ??
Avatar billede 1Dorte Guru
02. august 2019 - 08:15 #2
Ja, både den + 000 har vi prøvet. Ellers tak.
Avatar billede posten Ekspert
02. august 2019 - 10:11 #3
du skal så huske at HVIS det er en kode i stil med smikortet er der jo 4 cifre iden
er 1234 også prøvet ??
Avatar billede 1Dorte Guru
02. august 2019 - 10:30 #4
Du har nok ret. Tlf. er ikke hjemme før i eftermiddag. Jeg prøver, og skriver, hvis det hjalp.
Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2020 - 23:12 #5
Jeg fik aldrig løst problemet. SD-kortet blev kasseret, og jeg købte et nyt.